Edycja specjalna VERVA Street Racing za nami!

VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze nigdy nie odbył się przed tak liczną publicznością. Imprezę wypełniły wyścigi i popisy najlepszych polskich kierowców z ORLEN Team i VERVA Racing Team oraz brytyjski humor w wykonaniu słynnych prezenterów – Jeremy’ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya. Takiego widowiska jeszcze w Polsce nie było!

Motoryzacyjne show na największej arenie sportowej w Polsce rozpoczęła część VERVA Street Racing. Wyścigi zawodowców w czterech konkurencjach: Porsche Supercup, Rajdówki, BUDMAT Drift Show i Dakar rozgrzały publikę. Wystąpili najlepsi polscy kierowcy, w tym reprezentacja ORLEN Team i VERVA Racing Team. W pojedynku „dakarowców” starli się Marek Dąbrowski i Jacek Czachor z Adamem Małyszem i Rafałem Martonem. Triumfował duet prowadzony przez Orła z Wisły. W Porsche Supercup brylowali kierowcy VERVA Racing Team. Pierwsze miejsce zajął Kuba Giermaziak, a tuż za nim uplasował się Patryk Szczerbiński. Zanim jednak na arenie pojawiły się polskie gwiazdy motoryzacji, mogliśmy obejrzeć zabawne popisy rakietowej ciężarówki, pościg amerykańskiej policji za bandytami, rowerowy trial i wyścig celebrytów w „maluchach”. Za kierownicą Fiatów 126p zasiedli aktorzy Bartek Obuchowicz i Zofia Zborowska, przedstawiciele świata muzyki Dj Adamus
i Mafia Mike oraz Adam Kszczot, zawodnik Grupy Sportowej ORLEN.

Od 2010 roku, kiedy VERVA Street Racing po raz pierwszy odbyła się na ulicach Warszawy, z każdą edycją konsekwentnie dążyliśmy do podnoszenia jakości tego show zarówno pod względem organizacyjnym jak i artystycznym. Dzisiaj, po zakończeniu tegorocznego wydania, mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że udało nam się z sukcesem przeprowadzić najbardziej ambitną edycję VERVA Street Racing i zarazem pierwszą motoryzacyjną imprezą na Stadionie Narodowym. Połączenie dwóch formatów: VERVA Street Racing i Top Gear Live pozwoliło zaoferować kibicom unikalny spektakl. Udowodniliśmy, że sporty motorowe, które aktywnie wspieramy od wielu lat, to nie tylko rywalizacja, ale także świetna zabawa – powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

Około godziny 21:15 płytą stadionu zawładnęli Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May, wspierani przez tajemniczego Stiga. Polska edycja Top Gear Live była pierwszą w Europie Środkowej. Ponadto, nigdy wcześniej tor nie zajmował całej powierzchni boiska. Prezenterzy, którzy jeszcze nigdy na żywo nie występowali przed tak liczną publicznością udowodnili, że potrafią przełożyć charakterystyczną atmosferę swojego programu telewizyjnego w realia wielkiego widowiska dla niemal 60 tysięcy osób.

Nie zabrakło precyzyjnej jazdy, występów kaskaderów i bogatych efektów specjalnych. Dawki humoru dostarczyły wyścigi mechanicznych rydwanów zaprzężonych w skutery.

W emocjonującym pokazie synchronicznej „jazdy bokiem” wziął udział jeden z najlepszych polskich motocyklistów, a zarazem rekordzista Guinnessa w prędkości jazdy w drifcie - Kuba Przygoński z ORLEN Team. Brytyjczycy przygotowali synchroniczne show, parodiujące otwarcie Igrzysk Olimpijskich, pokaz płonących Porsche 911 i szaloną jazdę londyńskich taksówek i autobusów skonstruowanych na podwoziu samochodów sportowych. Na zakończenie rozegrano mecz futbolu samochodowego symbolicznych reprezentacji Polski i Anglii. Zwyciężył zespół Polski pod wodzą Jamesa Maya.

Wydarzenie na płycie głównej Stadionu Narodowego tradycyjnie poprzedziło Pit Party. Na promenadzie zewnętrznej Stadionu posiadaczom limitowanych biletów udostępniono dwanaście motoryzacyjnych strefach tematycznych, w których stacjonowało aż 300 samochodów i motocykli, w tym m.in. auta wyścigowe, rajdowe, legendy motoryzacji
i driftowozy.

***
Więcej na:
www.topgearlive.pl
www.orlen.pl/topgearlive
www.facebook.com/vervastreetracing


VERVA Street Racing
VERVA Street Racing to cykliczne widowisko motoryzacyjne, które od 2010 roku odbywa się w centrum Warszawy. Podczas trzech dotychczasowych edycji impreza gościła na tymczasowym torze ulicznym zlokalizowanym wokół placów Teatralnego i Piłsudskiego. Ostatnia impreza zgromadziła ponad 100 tysięcy widzów! Do tej pory na ulice Warszawy wyjechało kilkaset maszyn z całego świata, reprezentujących takie serie jak m.in.: Formuła 1, Formuła 3, GP2, GT3, DTM, Drift, Porsche Supercup, NASCAR, Cross Country, Rally oraz Supermoto i FMX. Wśród zagranicznych kierowców i gości specjalnych pojawili się m.in.: Mika Häkkinen, Ben Collins, Chris "CP" Pfeiffer, Clive Chapman (Classic Team Lotus), Jean-Eric Vergne (Red Bull Racing), Cyril Despres (Red Bull KTM), David Piper, Hélder Rodrigues, Jay Kay (wokalista Jamiroquai), Jörg Müller (BMW Motorsport), Marc Coma (MRW KTM), Ruben Faria (Red Bull KTM) oraz zwycięzca Rajdu Dakar 2011, Stéphane Peterhansel (X-raid). Więcej informacji na temat VERVA Street Racing znajdziesz na: www.vervastreetracing.pl

Top Gear Live
Top Gear Live jest wspólnym przedsięwzięciem BBC Worldwide i Brand Events International. Realizowane na żywo widowisko motoryzacyjne łączy elementy sceniczne z niesamowitymi emocjami towarzyszącymi pokazom kaskaderskim i efektom specjalnym. W Polsce spektakl poprowadzą Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond. Top Gear Live, przy pełnych trybunach, obejrzało już 1,75 miliona widzów. Aby dowiedzieć się więcej na temat innych pokazów Top Gear Live, zajrzyj na: www.topgearlive.com

BBC Worldwide Ltd.
BBC Worldwide Limited to spółka zależna w całości należąca do British Broadcasting Corporation (BBC)
i stanowiąca jej główny podmiot biznesowy. BBC Worldwide ma na celu wspieranie misji publicznej BBC
i maksymalizację przychodów na rzecz BBC. Cele te realizuje poprzez inwestycje, wprowadzanie produktów BBC na nowe rynki oraz prezentowanie treści BBC na całym świecie, w sposób zgodny ze standardami i wartościami BBC. Poprzez swoją działalność spółka podnosi rozpoznawalność marki BBC poza granicami kraju, promując jednocześnie brytyjską kreatywność.

W roku 2012/2013 BBC Worldwide przyniosła zyski w wysokości 156 milionów funtów ze sprzedaży wartej 1116 milionów funtów i zwrot dla BBC w wysokości 156 milionów funtów. Szczegółowe informacje znajdują się w rocznym sprawozdaniu dostępnym na stronie:
www.bbcworldwide.com/annualreview
bbcworldwide.com
twitter.com/bbcwpress