Porównanie gier F1 2011 vs F1 2010

Tak to już jutro premiera gry F1 2011. W najbliższym czasie na stronie pojawi się recenzja. Dlatego tez najpierw warto było by porównać możliwości nowej odsłony z zeszłoroczną. Poniżej tabelka, która wam powinna to ułatwić.

Więcej szczegółów już wkrótce na stronie. Jeśli macie pytania jak zawsze postaram się odpowiedzieć na wszystkie.


F1 2011  F1 2010
Platformy Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360, PC  Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360, PC
Sezon: 2011 2010
Bolidów na torze: 24 24
Tryby gry 1 gracza Kariera, sezon, pojedyńczy wyścig, time trial, time attack Kariera, sezon, pojedyńczy wyścig, time trial
Poziomy trudNieści Łatwy, średni, trudny, expert Łatwy, średni, trudny, expert
Dystans wyścigu Pomiędzy 1 okrążeniem, a pełnym dystansem
Pomiędzy 1 okrążeniem, a pełnym dystansem
Transfery kierowców w trakcie sezonu Nie Nie
Zmiany wygladu bolidu Nie Nie
Przepisy:

Flagi: Żółta, zielona, Niebieska, czarna, czarno biała, czerwona, szachownica  Żółta, zielona, Niebieska, czarna, czarno biała, szachownica
Safety car  Tak Nie
Przerwanie wyścigu Tak  Nie
Obowiązkowy zjazd do boksu: Tak (tylko powyżej 20%)  Tak (tylko powyżej 20%) 
Pierwsza 10 startuje na oponach z kwalifikacji Tak  Tak
Kary na starcie Tak  Tak
Przejazd przez boksy Tak  Tak
Kara stop and go Nie  Nie
Doliczenie czasu po Grand Prix Tak  Tak
Dyskwalifikacja Tak  Tak
Przepis 107%  Nie  n/d
Realizm

KERS Tak (poza HRT, Virgin i Lotus)  n/d
DRS Tak  n/d
Awarie podzespołów: Tak n/d
Regulowane przednie skrzydło n/d  Tak
Tryby pracy silnika Tak  Tak
Kanał F n/d  Nie
Limiter w boksach Tak  Tak
Opcje ustawień

Przedni spoiler 1 – 11  1 – 11
Tylny spoiler 1 – 11  1 – 11
Balans hamulców 60/40 – 40/60   60/40 – 40/60
Ciśnienie hamulców Małe/Średnie/Duże Małe/Średnie/Duże
Rozmiar tarcz hamulcowych Małe/Standardowe/Duże Małe/Standardowe/Duże
Środek ciężkości balast n/d  100/0 – 0/100
Przedni stabilizator 1 – 11  1 – 11
Tylni stabilizator 1 – 11  1 – 11
Wysokość przód 1 – 11  1 – 11
Wysokość tył 1 – 11  1 – 11
Sztywność przedniego zawieszenia 1 – 11  1 – 11
Sztywność tylnego zawieszenia 1 – 11  1 – 11
Przełożenia biegów każdy bieg osobno definiowany każdy bieg osobno definiowany
Mapowanie przepustnicy n/d  standardowe/szybkie
Zbieżność kół z przodu -3.5 – -2.5  -1.5 – -0.5
Zbieżność kół ztyłu -1.5 – -0.5  -3.5 – -2.5
Nachylenie kół z przodu 0.15 – 0.05  0.15 – 0.05
Nachylenie kół z tyłu 0.5 – 0.2  0.5 – 0.2
Asysty:

Asysta hamowania: Wyłączona/Włączona Wyłączona/Włączona
ABS: Wyłączona/Włączona Wyłączona/Włączona
Kontrola trakcji: Wyłączona/średnia/pełna Wyłączona/średnia/pełna
Dynamiczna linia jazdy: Wyłączona, tylko zakręty, włączona Wyłączona, tylko zakręty, włączona
Skrzynia biegów: Manualna/Automatyczna Manualna/Automatyczna
Asysta w boksach: Włączona/Wyłączona Oddzielne ustawienia limitera i kontroli w boksach
Przewijanie (flashbacki) Tak, zależnie od poziomu trudności Tak, zależnie od poziomu trudności
Multi-player

Gra online / lan Tak  Tak
Głosowanie by ominąć tor Tak  Tak
Split-screen  Tak  Nie
Maksymalna ilość graczy 16 (plus 8 AI)  12 (1 gracz na zespół)

Wymagania sprzętowe F1 2011:

System operacyjny: Windows
Procesor: Core 2 Duo E6540 2.33GHz; AMD - Athlon 64 X2 Dual Core 5000+
Pamięć RAM: 4 GB
Karta graficzna: GeForce GTS 250; Radeon HD 4770 512MB
Twardy dysk: 13 GB

Lista kierownic wspieranych przez F1 2011:

- Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel
- Atomic Accessories Super Sport Evo
- Atomic Accessories TVR Sagaris
- ECCI Trackstar 6000
- Fanatec Porsche 911 Carrera
- Fanatec Porsche 911 GT2
- Fanatec Porsche 911 GT3 RS2
- Fanatec Porsche 911 Turbo S
- Logic3 Tri Format Topdrive GT
- Logic3 Tri Format Topdrive RF
- Logitech Driving Force GT
- Logitech Driving Force Pro
- Logitech Formula Force EX/RX
- Logitech G25
- Logitech G27
- Logitech MOMO Racing
- Logitech WingMan Formula Force GP
- Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel
- Thrustmaster Ferrari F430
- Thrustmaster Ferrari GT Experience
- Thrustmaster Ferrari GT F430 Wireless Cockpit
- Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch
- Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Intergral T500
- Thrustmaster T500RS
- Thrustmaster Universal Challenge