W alei serwisowej bolidy będą musiały działać w tzw trybie elektrycznym bez zapłonu i dopływu paliwa za każdym razem w trakcie każdej z sesji w czasie weekendu Grand Prix.
Zespoły po raz pierwszy będą mogły korzystać z odzyskiwania nie tylko energii kinetycznej, dodatkowo będą mogły odzyskiwać ciepło z wydechu. KERS będzie dwa razy mocniejszy - 120kW dostępnej mocy.
Nowe jednostki napędowe to tak jak już wcześniej zapowiedziano 1,6 litrowe V6 z ograniczoną maksymalną ilością obrotów do 15 tysięcy z obecnych 18.... Silniki nadal będą miały zachowane 90 stopniowe rozwarcie cylindrów. Dodatkowo wprowadzono limit przepustowości paliwa na 100kg/h
Design, rozmiary oraz materiały z których zbudowane będą nowe jednostki napędowe tym razem są bardziej szczegółowo opisane w regulaminie niż V8 z roku 2006
Więcej o nowych silnikach przeczytacie tutaj
Bolidy F1 po raz pierwszy od dawna będą też wyposażone w rozrusznik. Tak więc, żeby uruchomić silnik nie będzie już potrzebna asysta z zewnątrz. Kierowca sam w każdym momencie powinien tego dokonać. Tak więc to raczej będzie koniec wycofania się z wyścigu z powodu zgaszenia silnika
Po raz kolejny też zwiększono wagę minimalną - tym razem do 660kg. Silnik i KERS mają ustanowioną minimalną wagę 155kg. Wcześniej silnik musiał ważyć minimum 95kg.
Kolejną wprowadzoną zmianą jest zmniejszenie szerokości przedniego skrzydła z 1m 80cm do 1m 65cm. Ta zmiana była przeze mnie bardzo pożądana. Bolidy w końcu zaczną lepiej wyglądać ;-) Może takie troszkę kobiece podejście jednak wygląd też się liczy.
Ciekawostką jest też zwiększenie ilości biegów w bolidzie do 8 do przodu. Ta zmiana powinna pomóc zmniejszyć stratę w spadku ilości obrotów w bolidzie F1. Zmiany w pełni znajdziecie na stonie FIA.
Jak wam się podobają zmiany? Piszcie w komentarzach.
Dodatkowo o zmianach w wyglądzie bolidów na sezon 2014 przeczytacie tutaj
0 Komentarze