Top Ad unit 728 × 90

 

Pech Hamiltona w sezonie 2016

Lewis Hamilton w niedzielę jechał po kolejną w sezonie wygraną i po prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Awaria silnika sprawiła, że jest 23 punkty za Nico Rosbergiem, a jego szanse na kolejny tytuł zmalały. Brytyjczyk jest niezadowolony z niezawodności swojego bolidu i nic dziwnego, że narzeka na swój zespół.

Jak pechowy był Lewis w tym sezonie? Hamilton doznał pięciu awarii w trakcie pięciu Grand Prix:

- awaria ERS w kwalifikacjach w Chinach w Q1 - start z 22 miejsca, na metę dojechał 7.
- awaria ERS w Rosji w Q3 - start z 10 pola, na metę dojechał 2
- problem z mapą silnika w GP Europy, dojechał na 5 pozycji
- problem z hydrauliką w 2 treningu w Singapurze, przez co przejechał mniej okrążeń i był dużo wolniejszy w kwalifikacjach i wyścigu
- awaria silnika w Malezji, która kosztowała go pewne zwycięstwo

Nie można też zapomnieć o cofnięciu na koniec stawki w Belgii ponieważ wcześniej wykorzystywał kolejne elementy jednostek napędowych.

Na pewno stracił 25 punktów w Malezji, 12 w Chinach, a to już by wystarczyło na prowadzenie w mistrzostwach.  Oczywiście, można się kłócić, że Lewis zdobyłby też więcej punktów w Sochi i Singapurze, ale tam Rosberg miał zdecydowaną przewagę.

W stawce mamy 8 bolidów z silnikami Mercedesa i faktycznie tylko Hamilton już wyczerpał limit jednostek i to kilka wyścigów temu. Nabrał 3 jednostki w zapas, z czego już jedna jest do wyrzucenia...

Co może być problemem? Raczej tylko "pech". Styl jazdy raczej nie wchodzi w grę, wszystkie błędne ustawienia od razu są wyłapywane przez telemetrie i korygowane przez zespół, więc to raczej też nie to. Sabotaż w zespole, nawet tego nie rozważam.

W tym sezonie to Lewis ma pecha, ale Rosberga też to spotykało. Poniżej liczba wyścigów w których kierowcy Mercedesa nie punktowali ze względu na awarie Mercedesa.

Lewis Hamilton Nico Rosberg
2013 0 3
2014 2 3
2015 1 2
2016 1 0
Razem  4 8

Nie zapominajmy, że w poprzednich sezonach to Nico miał więcej problemów, jak ten z kierownicą w Singapurze 2014, czy utrata mocy w Abu Zabi 2014. Te wyścigi mogły go kosztować pierwszy tytuł w karierze.

Z drugiej strony Rosberg ma w tym sezonie dużo szczęścia. Kolizja z GP Malezji po starcie, a i tak dojechał na podium. Poza wyścigiem w Anglii gdzie miał problem z skrzynią biegów i przez to dojechał trzeci to raczej nie ma co narzekać na swój zespół.

Podsumowując, w Formule 1 o wynikach decyduje kierowca jak i bolid. Od kiedy mamy więcej wyścigów w sezonie, a bolidy są dużo bardziej niezawodne, to regularność jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o tytule. Dlatego właśnie tak dużo mówi się o tych awariach czy problemach Lewisa w tym sezonie i niestety od tego nie uciekniemy.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.