Wyniki 2 treningu przed GP Japonii 2025

Oscar Piastri utrzymał McLarena na szczycie tabeli czasów na torze Suzuka, mimo że druga godzina jazd została przerwana aż czterokrotnie z powodu czerwonych flag. Sesja przebiegała w chaotycznych warunkach, które mocno wpłynęły na możliwość przeprowadzania symulacji kwalifikacyjnych przez wielu kierowców.

Pierwsza przerwa nastąpiła po potężnym wypadku Jacka Doohana na pierwszym zakręcie. Jego bolid Alpine gwałtownie stracił przyczepność przy prędkości 265 km/h i uderzył w barierę. Kierowca wyszedł z auta o własnych siłach, ale pojazd oraz bariera zostały poważnie uszkodzone. Sesja została wstrzymana na ponad 20 minut. Po wszystkim ujawniono, że Doohan próbował przejazdu z otwartym DRS-em, co wcześniej testował jedynie w symulatorze – rzeczywistość jednak okazała się znacznie mniej wyrozumiała.

Po wznowieniu jazdy sesja trwała zaledwie kilka minut, zanim Fernando Alonso wypadł z toru na zakręcie Degner One. Kierowca Aston Martina zahaczył o trawę przy wejściu w zakręt i utknął w żwirze. Jego incydent był pechowy dla Yukiego Tsunody, który jako pierwszy z czołówki rozpoczął symulację kwalifikacyjną, ale musiał przerwać przejazd na miękkich oponach i zakończył dzień dopiero na 18. miejscu.

Kiedy sesja została wznowiona po raz kolejny, większość kierowców ruszyła do walki o najlepsze czasy. Duże wrażenie zrobił duet Racing Bulls – Isack Hadjar przez moment był nawet na prowadzeniu, a różnice czasowe w czołówce były minimalne – sześciu najlepszych kierowców dzieliło mniej niż jedna dziesiąta sekundy.

Sytuację zmienił Lando Norris, który przejechał ponad trzy dziesiąte szybciej od rywali. Chwilę później doszło do kolejnego przerwania sesji – tym razem z powodu pożaru trawy w pobliżu zakrętu Degner One. Prawdopodobnie iskry z przejeżdżającego bolidu zapaliły suchy fragment nawierzchni przy torze.

Po trzecim restarcie Piastri zdołał przebić czas Norrisa o mniej niż pięć setnych sekundy, zapewniając McLarenowi dublet. Liam Lawson potwierdził dobrą formę Racing Bulls, kończąc piąty, tuż za Lewisem Hamiltonem. Max Verstappen był najszybszym z kierowców Red Bulla, ale zajął dopiero ósme miejsce, narzekając przez radio na brak przyczepności z przodu. Ostatnia czerwona flaga pojawiła się na kilka sekund przed końcem sesji – ponownie przez pożar przy torze, który rozprzestrzeniał się niepokojąco szybko. To z pewnością będzie temat do analizy dla organizatorów przed resztą weekendu.

Wyniki sesji

Poz Nr KierowcaZespółBolidCzasStrata
1 81 Oscar Piastri McLaren-Mercedes MCL39 1’28.114
2 4 Lando Norris McLaren-Mercedes MCL39 1’28.163 0.049
3 6 Isack Hadjar Racing Bulls-Honda RBPT 02 1’28.518 0.404
4 44 Lewis Hamilton Ferrari SF-25 1’28.544 0.430
5 30 Liam Lawson Racing Bulls-Honda RBPT 02 1’28.559 0.445
6 63 George Russell Mercedes W16 1’28.567 0.453
7 16 Charles Leclerc Ferrari SF-25 1’28.586 0.472
8 1 Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT RB21 1’28.670 0.556
9 10 Pierre Gasly Alpine-Renault A525 1’28.757 0.643
10 55 Carlos Sainz Jnr Williams-Mercedes FW47 1’28.832 0.718
11 23 Alexander Albon Williams-Mercedes FW47 1’29.023 0.909
12 27 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari C45 1’29.062 0.948
13 5 Gabriel Bortoleto Sauber-Ferrari C45 1’29.335 1.221
14 31 Esteban Ocon Haas-Ferrari VF-25 1’29.507 1.393
15 87 Oliver Bearman Haas-Ferrari VF-25 1’29.654 1.540
16 12 Andrea Kimi Antonelli Mercedes W16 1’29.733 1.619
17 14 Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes AMR25 1’29.978 1.864
18 22 Yuki Tsunoda Red Bull-Honda RBPT RB21 1’30.625 2.511
19 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes AMR25 1’30.845 2.731
20 7 Jack Doohan Alpine-Renault A525 1’31.659 3.545