Carlos Sainz uzyskał najlepszy czas podczas przedłużonej, drugiej sesji treningowej w Meksyku, której głównym celem były testy nowych mieszanek opon. Sainz wyprzedził Oscara Piastriego, natomiast lider mistrzostw, Max Verstappen, nie zdołał ustanowić czasu z powodu problemów z jednostką napędową, które pojawiły się już w pierwszej sesji. Drugi trening trwał 90 minut, aby zespoły mogły zebrać dane dla Pirelli dotyczące prototypowych mieszanek na sezon 2025.
Była to także pierwsza szansa na jazdę dla pięciu kierowców, którzy w pierwszej sesji ustąpili miejsca młodym zawodnikom: Hamiltona, Leclerca, Norrisa, Alonso oraz Zhou. Każdy kierowca miał zaplanowane specyficzne przejazdy z przydzielonymi mieszankami, aby Pirelli mogło zebrać jak najwięcej reprezentatywnych danych. Z powodu kolizji z pierwszego treningu, Albon i Leclerc rozpoczęli sesję z opóźnieniem, ponieważ ich samochody wymagały dalszych napraw. Verstappen, pomimo problemów z pierwszej sesji, spróbował wyjechać na tor, ale ponownie zgłosił niepokojące dźwięki z jednostki napędowej.
W trakcie sesji Sainz uzyskał najlepszy czas 1’17.809, wyprzedzając Liama Lawsona i Piastriego. Jednak około 10 minut po rozpoczęciu sesji doszło do czerwonej flagi, gdy George Russell zbyt mocno wjechał na krawężnik w zakręcie ósmym i wypadł z toru, uderzając w bariery TecPro. Jego Mercedes został znacznie uszkodzony, a sam Russell został przetransportowany do centrum medycznego, gdzie ostatecznie uzyskał zgodę na kontynuację zawodów. Sesja wznowiła się po ponad 20-minutowej przerwie spowodowanej naprawą barier.
Sainz poprawił swój czas na 1’17.669, a Piastri awansował na drugie miejsce. Pod koniec sesji kierowcy, którzy nie wzięli udziału w pierwszym treningu, mogli skorzystać z zestawu opon średnich przydzielonych na weekend. Na zakończenie Sainz utrzymał najszybszy czas, a Tsunoda zajął trzecie miejsce na oponach prototypowych C6 na sezon 2026, wyprzedzając Leclerca i Norrisa. Albon nie pojawił się na torze, ponieważ jego Williams wciąż był naprawiany po wcześniejszym wypadku.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’17.699 | |
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’17.877 | 0.178 |
3 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’17.878 | 0.179 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’17.887 | 0.188 |
5 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’17.948 | 0.249 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’18.239 | 0.540 |
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’18.279 | 0.580 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’18.351 | 0.652 |
9 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’18.392 | 0.693 |
10 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 01 | 1’18.560 | 0.861 |
11 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’18.579 | 0.880 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’18.621 | 0.922 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’18.656 | 0.957 |
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’18.890 | 1.191 |
15 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 | 1’18.908 | 1.209 |
16 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’18.942 | 1.243 |
17 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’18.980 | 1.281 |
18 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’19.041 | 1.342 |
19 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | No time | |
20 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | No time |