Oscar Piastri z McLarena osiągnął najlepszy czas w ostatniej sesji treningowej na Imoli, która została zakłócona przez późną kraksę Sergio Pereza. Piastri był szybszy o trzy dziesiąte sekundy od swojego kolegi z zespołu, Lando Norrisa,
Fernando Alonso również rozbił się wcześniej, poważnie uszkadzając lewy tylny róg swojego Aston Martina. Jego udział w kwalifikacjach stoi pod znakiem zapytania, jeśli zespół nie zdoła naprawić bolidu na czas.
Podobnie jak w poprzednich dwóch sesjach treningowych, kierowcy mieli idealne warunki pogodowe, z temperaturami otoczenia równymi tym z piątkowych sesji. Charles Leclerc ustawił początkowy czas na miękkich oponach z wynikiem 1’16.281, a Max Verstappen był o jedną dziesiątą sekundy wolniejszy na średnich oponach.
Krótko przed półgodziną sesję przerwano czerwoną flagą, gdy Alonso stracił kontrolę nad swoim Astonem Martinem na drugim zakręcie Rivazza i uderzył tyłem w barierki. Zespół potwierdził, że Alonso nie doznał obrażeń, ale jego udział w kwalifikacjach jest niepewny.
Po wznowieniu sesji Piastri był na dobrej drodze do poprawy swojego czasu, ale jego okrążenie zostało zepsute, gdy zjechał na żwir na wyjściu z ostatniego zakrętu. W ostatnich dziesięciu minutach sesji Piastri jako pierwszy z czołówki wykonał symulację kwalifikacyjną na świeżych miękkich oponach, osiągając czas 1’15.529.
Perez stracił panowanie nad swoim Red Bullem na zakręcie Variante Alta, uderzając w barierki, co przerwało sesję na pięć minut przed końcem. Mimo to, sędziowie zdążyli uprzątnąć tor, umożliwiając krótki powrót na tor. Kilku kierowców zdołało rozpocząć jeszcze jedno okrążenie, w tym Leclerc, który musiał wyprzedzić Piastriego i Pierre’a Gasly’ego.
Norris poprawił swój czas, awansując na drugie miejsce za swoim kolegą z zespołu. Dwa Ferrari – Sainz i Leclerc – zakończyły sesję na trzecim i czwartym miejscu, a George Russell zajął piąte miejsce dla Mercedesa. Verstappen był szósty w Red Bullu, a Alexander Albon siódmy dla Williamsa. Esteban Ocon z Alpine był ósmy, Lance Stroll z Aston Martina dziewiąty, a Nico Hulkenberg z Haasa zamknął pierwszą dziesiątkę.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’15.529 | |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’15.829 | 0.300 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’16.067 | 0.538 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’16.087 | 0.558 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’16.095 | 0.566 |
6 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’16.366 | 0.837 |
7 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’16.470 | 0.941 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’16.481 | 0.952 |
9 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’16.543 | 1.014 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’16.547 | 1.018 |
11 | 3 | Daniel Ricciardo | RB-Honda RBPT | 01 | 1’16.560 | 1.031 |
12 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’16.631 | 1.102 |
13 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’16.668 | 1.139 |
14 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’16.695 | 1.166 |
15 | 2 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | FW46 | 1’16.794 | 1.265 |
16 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’16.923 | 1.394 |
17 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’16.960 | 1.431 |
18 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’17.339 | 1.810 |
19 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’17.361 | 1.832 |
20 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’17.891 | 2.362 |