Tor Sakhir w Bahrajnie

Tor Sakhir w Bahrajnie
Pierwsze Grand Prix 2004
Liczba okrążeń 57
Długość toru 5.412 km
Długość wyścigu 308 km
Rekord okrążenia 1:31.447 Pedro de la Rosa (2005)

Kiedy zbudowano tor?
W grudniu 2002 roku rozpoczęto budowę toru Bahrain International Circuit. Podobnie, tak jak w przypadku Yas Marina Circuit w Abu Dhabi, deweloperzy mieli do dyspozycji puste, piaszczyste płótno, na którym powstał techniczny, 5,4-kilometrowy tor zaprojektowany przez Hermanna Tilke.

Kiedy odbyło się pierwsze Grand Prix?
Był rok 2004, gdy kierowcy po raz pierwszy ustawili się pod niezwykle zachmurzonym niebem na inauguracyjnym Grand Prix Bahrajnu. Wyścig został zdominowany (jak wiele innych w 2004 roku) przez dwa Ferrari, a Michael Schumacher wygrał z Rubensem Barrichello, podczas gdy tłumy były również świadkami fantastycznej walki pomiędzy Jaguarem Marka Webbera i Renault Fernando Alonso.

Jak wygląda tor?
Zazwyczaj w Bahrajnie można spodziewać się świetnych wyścigów i sporej liczby wyprzedzeń, podczas gdy kierowcy muszą zmagać się z wiatrem, wyścigami przy świetle reflektorów i trudnościami ze znalezieniem przyzwoitych ustawień przy dużych wahaniach temperatury między sesjami. Najtrudniejszym punktem toru jest ciasny zakręt nr 10, podczas gdy szybki przejazd przez zakręt nr 12 jest kolejną atrakcją, pozwalającą zawodnikom naprawdę poczuć, jak ich samochody ożywają.

Dlaczego warto jechać?
Biorąc pod uwagę charakter toru, widzowie wyścigów w Bahrajnie zawsze mają przyzwoitą szansę na "pojedynek na pustyni". Z dala od toru wyścigowego, Bahrajn, jak można się spodziewać, jest doskonałym miejscem na złapanie kilku promieni, z 33-wyspowym archipelagiem królestwa z kilkoma oszałamiającymi kurortami. A jeśli chcesz się trochę pościgać, Bahrain International Karting Circuit, położony tuż obok toru, jest jednym z najlepszych obiektów kartingowych na świecie.

Gdzie najlepiej oglądać wyścigi?
Opcje w Bahrajnie są nieco ograniczone, biorąc pod uwagę, że organizatorzy, co zrozumiałe, nie chcą, aby mnóstwo fanów musiało przemierzać środek gorącej pustyni, aby oglądać akcję! Sądzimy, że najlepszym rozwiązaniem jest zajęcie miejsca na trybunie Batelco, skąd można podziwiać samochody szarżujące w Zakręcie 8, przejeżdżające przez 9 i 10, a następnie mijające cię na dojeździe do krótkiego Zakrętu 11. W przeciwnym razie trybuna po zewnętrznej stronie zakrętów 1 i 2 pozwoli ci obserwować wyprzedzanie na obu układach toru.

Wszystkie tory F1 znajdziecie tutaj