Wszyscy kierowcy ukończyli ponad 100 okrążeń podczas trzydniowych testów przedsezonowych. Carlos Sainz z Ferrari zdominował wyniki czasów okrążeń. Oto najważniejsze statystyki .
Prędkość to tylko jedno, na co zespoły zwracają uwagę podczas testów, ale co ważniejsze, chcą pokonać wiele kilometrów, bo przy tak długim sezonie najważniejsza jest niezawodność i regularne dojeżdżanie do mety w punktach.
Testy w 2024 roku przebiegały ogólnie spokojnie, dwa razy przerywane były przez uszkodzoną studzienkę kanalizacyjną , ale i tak zespoły miały wystarczająco czasu, aby zdobyć istotne dane na nadchodzący sezon.
Suma ukończonych okrążeń podczas testów
Bezapelacyjnie na czele pod względem liczby okrążeń jest zespół Haas, który przejechał 441 okrążeń toru w Bahrajnie, podczas gdy Ferrari ukończyło 416. Ciekawostką jest, że liczba okrążeń Ferrariego była dokładnie taka sama jak w roku 2023.
Jeśli chodzi o kierowcę, który przejechał najwięcej okrążeń, to Kevin Magnussen zdobył to wyróżnienie, pokonując 239 okrążeń, co równa się imponującym 1,293,468 km. Williams był jedynym zespołem, który nie przekroczył 300 okrążeń, z powodu wielu problemów technicznych. McLaren minimalnie poprawił ilość okrążeń, po zajęciu ostatniego miejsca w 2023 roku.
Poz | Zespół | Liczba Okrążeń | Kierowcy |
---|---|---|---|
1 | Haas | 441 | Nico Hulkenberg – 202, Kevin Magnussen – 239 |
2 | Ferrari | 416 | Charles Leclerc – 192, Carlos Sainz – 224 |
3 | Stake | 378 | Valtteri Bottas – 193, Zhou Guanyu – 185 |
4 | Red Bull | 390 | Max Verstappen – 208, Sergio Perez – 182 |
5 | Aston Martin | 378 | Fernando Alonso – 183, Lance Stroll – 214 |
6 | RB | 366 | Daniel Ricciardo – 209, Yuki Tsunoda – 157 |
7 | Mercedes | 360 | Lewis Hamilton – 172, George Russell – 188 |
8 | Alpine | 333 | Esteban Ocon – 193, Pierre Gasly – 140 |
9 | McLaren | 327 | Lando Norris – 144, Oscar Piastri – 183 |
10 | Williams | 299 | Alex Albon – 161, Logan Sargeant – 138 |
10 najlepszych czasów z testów zimowych
Po raz pierwszy od dawna to nie Max Verstappen był na szczycie tabeli czasów, a Carlos Sainz osiągnął najlepszy wynik drugiego dnia. Jego kolega z zespołu był na czele wyników ostatniego dnia, podczas gdy najlepszy czas Max osiągnął 1:30.755 pierwszego dnia.
Zhou Guanyu był również zaskakująco szybki z czasem 1:30.647 w trzecim dniu, podczas gdy George Russell uplasował się tuż za kierowcami Ferrari
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | Dzień |
---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.921 | Dzień 2 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.322 | Dzień 3 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:30.368 | Dzień 3 |
4 | Zhou Guanyu | Stake | 1:30.647 | Dzień 3 |
5 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 1:30.679 | Dzień 2 |
6 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:30.755 | Dzień 1 |
7 | Yuki Tsunoda | RB | 1:30.775 | Dzień 3 |
8 | Alexander Albon | Williams | 1:30.984 | Dzień 3 |
9 | Oscar Piastri | McLaren | 1:31.030 | Dzień 3 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.066 | Dzień 2 |
Porównanie wyników zespołów 2023 vs 2024
Na dole tej listy znajduje się zaskakujący wynik, a mianowicie Red Bull, który był o 0,374 sekundy wolniejszy niż w roku 2023, co w sumie pokazuje jak nieznaczące były wyniki testów na dystansie jednego okrążenia. Trzeba natomiast pochwalić Williamsa i McLarena za duże postępy.
Zespół | Różnica Czasu (s) |
---|---|
Williams | -1.565 |
McLaren | -1.135 |
Ferrari | -1.103 |
Alpine | -0.701 |
Red Bull | -0.486 |
Mercedes | -0.296 |
Aston Martin | -0.291 |
Stake | -0.180 |
Haas | +0.305 |
Red Bull | +0.374 |
Tempo kwalifikacyjne
Zespół | Czas |
---|---|
Red Bull | |
Ferrari | +0.22 |
McLaren | +0.38 |
Mercedes | +0.56 |
Racing Bulls | +0.72 |
Aston Martin | +0.84 |
Alpine | +1.03 |
Sauber | +1.03 |
Williams | +1.11 |
Haas | +1.3 |
Tempo wyścigowe na podstawie dłuższych przejazdów
Zespół | Czas |
---|---|
Red Bull | |
Mercedes | +0.45 |
Ferrari | +0.5 |
Aston Martin | +0.55 |
McLaren | +1.1 |
Racing Bulls | +1.15 |
Williams | +1.3 |
Sauber | +1.45 |
Alpine | +1.5 |
Haas | +1.6 |
Podsumowując, testy przedsezonowe F1 2024 dostarczyły wielu emocji i cennych danych dla zespołów. Haas imponuje liczbą okrążeń, Ferrari najszybszymi czasami, ale jeśli weźmie się pod uwagę opony i prawdopodobna ilość paliwa w baku, to Red Bull jest zdecydowanie z przodu. Niektóre zespoły zanotowały też poprawę w porównaniu do roku poprzedniego. Czekamy z niecierpliwością na rozpoczęcie sezonu i zobaczymy, czy te statystyki tak naprawdę cokolwiek znaczą