Prezentacja i zdjęcia Stake C44 na sezon 2024


Po zakończeniu kampanii 2023 roku Alfa Romeo i Sauber podążyły własnymi ścieżkami, a zespół przyjął nową tożsamość na dwa kolejne sezony przed przejściem do ery Audi. Na F1 2024 i 2025 rok, ekipa z Hinwil będzie znana jako Stake F1 Team. Zespół zamierza odbić się po bardzo rozczarowującej kampanii 2023, gdzie zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, wyprzedzając jedynie Haasa.

Wewnętrzne przesłanie brzmi, że konieczna jest poprawa na wszystkich frontach przed sezonem F1 2024. Pozytywne sygnały wskazują, że to się udaje, co wzbudza optymizm u dziesięciokrotnego zwycięzcy Grand Prix, Valtteriego Bottasa, który widzi szansę na świeży start.

"Każdy zaczyna od zera. W ostatnim czasie zespół przeszedł wiele zmian, i sądzę, że to zmiany pozytywne," mówił pełen nadziei Bottas pod koniec ubiegłorocznego sezonu. "Także koncepcja samochodu wygląda interesująco. Pod tym względem mam nadzieję. Teraz musimy ciężko pracować nad tym i spróbować ponownie.

"Najważniejsze to potrzebujemy nowego bolidu. I musi być inny. To jest, powiedziałbym, najważniejsze wnioski, jakie wyciągnęliśmy z tego roku. Wyraźnie osiągnęliśmy kres w rozwoju tego samochodu, po prostu nie byliśmy w stanie znaleźć niczego rewolucyjnego. Więc cała koncepcja musi być inna. To jest to, czego się nauczyliśmy.

"Z tego, co widziałem, jestem zadowolony, ponieważ są różnice. Myślę, że tego potrzebujemy. Jest jeszcze wiele niewiadomych, to jeszcze wczesne dni. Ale przynajmniej widzimy postępy, a ostatnie kilka tygodni było naprawdę produktywne w fabryce."

Bottas będzie nadal partnerować chińskiemu kierowcy Zhou Guanyu, tworząc zgraną parę kierowców przygotowujących się do trzeciego sezonu razem.

Stake C44

Stake C44

Stake C44

Stake F1 Team właśnie odsłonił swój najnowszy bolid, C44, podczas spektakularnej prezentacji w londyńskim Guildhall. To nie tylko kolejny samochód Formuły 1; to obietnica nowej ery w świecie wyścigów. C44 wyróżnia się atrakcyjnym czarno-zielonym Fluo Racing Green, co sprawia, że jest nie tylko agresywny na torze, ale także zwraca uwagę poza nim.

Najbardziej widoczną zmianą jest nowe przednie zawieszenie z pull rod, zastępujące wcześniejszy układ z push rod. To świadczy o zaangażowaniu zespołu w innowacje, szczególnie w kontekście korzyści aerodynamicznych wynikających z tego przejścia. Całkowicie przeprojektowany pakiet aerodynamiczny, wraz z nową podłogą, podkreśla determinację Stake F1 Team do osiągania wyższych standardów.

Dyrektor techniczny, James Key, podkreślał złożoność projektu, który był wynikiem współpracy setek ludzi. C44 to praktycznie nowy samochód, z kilkoma przeniesionymi obszarami z poprzedniego modelu. Kluczowym celem jest poprawa osiągów zarówno samochodu, jak i całego pakietu zespołu.

Bolid będzie miał swój pierwszy test na torze w Barcelonie, co oznacza oficjalne rozpoczęcie sezonu. Wtedy dowiemy się, czy C44 sprosta oczekiwaniom i czy obietnice innowacyjnych zmian przełożą się na sukcesy na torze. Zespół Stake F1 Team jest gotowy na wyzwania nowego sezonu, a C44 symbolizuje ich dążenie do przodu w świecie Formuły 1.