Ferrari - Człowiek i maszyna


Dziś 55. urodziny obchodzi jeden z najwybitniejszych sportowców w historii bez podziału na jakiekolwiek dyscypliny - Michael Schumacher 

Po dwóch tytułach mistrzowskich wywalczonych z Benettonem "Schumi" przeszedł do Ferrari i od 1996 roku stał się największą gwiazdą zespołu z Maranello oraz ulubieńcem włoskich kibiców. Niemiec doprowadził ekipę Scuderii do wielkich sukcesów, o czym wspomniano w książce pt. Ferrari. Człowiek i maszyna, która jest dostępna na ⏩ https://bit.ly/f1fanklub-ferrari 

Fragment 📖

W 1993 roku dyrektorem zespołu wyścigowego został Jean Todt, co było początkiem pozytywnych zmian. Dzięki wytrwałości i bystrości w dobieraniu utalentowanych współpracowników Todt stworzył wymarzony zespół inżynierów, z Rossem Brawnem w składzie, a stajnia zdołała ściągnąć z Benettona Michaela Schumachera. Pod przewodnictwem Montezemolo Todt, Brawn i Schumacher przekonali Rory’ego Byrne’a do dołączenia do ekipy na stanowisku głównego projektanta, obsadzając tym samym ostatnie stanowisko konieczne do zwycięstwa. Owa zróżnicowana, ale współpracująca ze sobą grupa ludzi w całości kontrolowała zespół wyścigowy Ferrari, co doprowadziło do bezprecedensowego zdobycia sześciu kolejnych tytułów mistrza konstruktorów oraz wywalczenia pięciu mistrzostw świata kierowców. W latach 1999–2004 Ferrari wydawało się niepokonane.

Zyski firmy rosły wraz z liczbą sukcesów na torze, więc nikt nie podważał wizji i decyzji Montezemolo. W świecie wyścigów wszyscy jednak wiedzą, że każdy jest tylko tak dobry, jak jego ostatnie zwycięstwo albo sezon, a rok 2005 był niestety początkiem końca dominacji Ferrari w Formule 1.