Podsumowanie sezonu część 1

Sezon już za nami. Poniżej krótkie podsumowanie pierwszej części sezonu, wyścigów od Bahrajnu po Hiszpanię. Tak dla przypomnienia co się w tym roku działo na torach Formuły 1

Zespół Red Bull Racing co ciekawe zajął pierwszy rząd w kwalifikacjach tylko w inauguracyjnym Grand Prix Bahrajnu, z dwoma Ferrari w drugim rzędzie. Znacznie ulepszony w tym roku bolid Aston Martina Fernando Alonso zajął piąte miejsce. Max Verstappen prowadził prawie cały wyścig, wygrywając jedenaście sekund przed swoim kolegą z zespołu, Sergio Perezem. Charles Leclerc wycofał się z trzeciego miejsca z powodu awarii mechanicznej, a Alonso zajął to miejsce po wyprzedzeniu Carlosa Sainza Jr. pod koniec wyścigu. Lewis Hamilton zakończył wyścig na piątej pozycji. Lance Stroll, ścigający się z złamaną ręką i palcem u nogi po wypadku na rowerze przed startem sezonu zajął szóste miejsce, wyprzedzając Mercedesa George'a Russella.

W Grand Prix Arabii Saudyjskiej, Perez zdobył pole position w kwalifikacjach. Meksykanin spadł na drugie miejsce już na pierwszym okrążeniu, ustępując Alonso, ale odzyskał pierwszą pozycję cztery okrążenia później. Verstappen, startujący z piętnastego pola po awarii silnika w kwalifikacjach awansował na drugie miejsce już na 25 okrążeniu i utrzymał się tam przez resztę wyścigu. Verstappen zdobył również punkt za najszybsze okrążenie. Alonso zajął trzecie miejsce na podium, a duet Mercedesa Russella i Hamiltona zajął odpowiednio czwarte i piąte miejsce.

W Grand Prix Australii, Verstappen zdobył pole position w kwalifikacjach, a Perez startował z alei serwisowej po tym jak odpadł już w Q1. Na starcie wyprzedził go Russell i Hamilton. Verstappen odzyskał prowadzenie na 12. okrążeniu i pewnie prowadził wyścig, gdy Russell wycofał się na 18. okrążeniu z powodu problemów mechanicznych. Verstappen wygrał wyścig, przed Hamiltonem, a ostatnie miejsce na podium zajął Alonso, przy czym Perez uzyskał najszybsze okrążenie. Grand Prix było rekordowe pod względem liczby czerwonych flag, bo wyścig był przerywany trzykrotnie.

Grand Prix Azerbejdżanu było pierwszym weekendem ze sprintem w tym sezonie. Leclerc zdobył pole position przed Verstappenem i Perezem. Polesitter sprintu Leclerc zachował prowadzenie po starcie, aż do momentu w którym Perez miał okazję wyprzedzić go na długiej prostej dzięki systemowi DRS, Meksykanin dojechał do końca na pierwszej pozycji. Verstappen zakończył wyścig na trzecim miejscu, a Russell na czwartym. W Grand Prix startujący z pole position Leclerc prowadził do czwartego okrążenia, gdzie ponownie z DRS wyprzedził go Verstappen, Perez powtórzył to samo manewrem w szóstym okrążeniu, zdobywając drugie miejsce. Na dziesiątym okrążeniu Verstappen zjechał na zmianę opon i stracił prowadzenie z powodu wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa w nieodpowiednim momencie. Perez, Verstappen i Leclerc byli najlepszymi trzema kierowcami do końca wyścigu, a Perez zdobył swoje drugie zwycięstwo w Grand Prix Azerbejdżanu. To było pierwsze podium Leclerca i Ferrari w tym sezonie.

Przed Grand Prix Miami, Perez zdobył pole position przed Alonso i Sainzem; Verstappen startował z dziewiątej pozycji po tym, jak nie był w stanie uzyskać czasu, przez wypadek Leclerca podczas ostatnich przejazdów Q3, który spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Magnussen zdołał zdobyć czwarte miejsce przed wyścigiem. Verstappen zyskał kilka pozycji podczas wyścigu i zdobył swoje drugie zwycięstwo w Grand Prix Miami przed Perezem i Alonso. 

Verstappen ponownie zdobył pole position na Grand Prix Monako, przed Alonso, Leclercem i Estebanem Oconem z Alpine, którzy byli wszyscy chwilowo na prowizorycznym pierwszym miejscu w pewnym momencie Q3. To były jedne z lepszych kwalifikacji w sezonie. Perez wypadł w Q1 i rozpoczął wyścig z 20. pozycji. Wyścig rozpoczął się na suchej nawierzchni, ale deszcz pojawił się nad torem, co doprowadziło do pierwszych zmian opon na przejściowe na 51. okrążeniu. Verstappen zdobył swoje drugie zwycięstwo w Grand Prix Monako, a Alonso zajął drugie miejsce, najlepszy wynik sezonu, miał szansę na wygraną, ale za późnie zmienił opony. Ocon zdobył swoje pierwsze podium od zwycięstwa w Grand Prix Węgier w 2021 roku

Verstappen ponownie zdobył pole position na Grand Prix Hiszpanii, przed Sainzem i Norrisem. Leclerc miał problemy w kwalifikacjach, zdołał tylko zakwalifikować się na 19. miejscu i rozpoczął wyścig z alei serwisowej po tym, jak zespół zdecydował się zmienić jego ustawienia. Perez również miał kłopoty i odpadł w Q2. Max bezproblemowo pojechał po kolejną wygraną, prowadził od startu do mety przez wszystkie okrążenia i zdobył punkt za najszybsze okrążenie. Hamilton dojechał drugi przed Russelem, który po raz pierwszy w sezonie stanął na podium pomimo startu z 12 pola. Tak dobry wynik pozwolił Mercedesowi awansować na drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów przed Aston Martina.