Norris był jedynym kierowcą, który pokonał barierę 1'20 w dniu otwarcia testów przed sezonem 2022, ustawiając czas 1'19.568 późnym popołudniem, aby być na czele klasyfikacji po 101 okrążeniach toru w Barcelonie. Poranny rezultat 1'20.165 wystarczył, aby Leclerc zakończył dzień na drugim miejscu.
Leclerc i Sainz przejechali łącznie 151 okrążeń w nowym F1-75 - o dwa więcej niż mistrz świata Max Verstappen w Red Bullu. Ten ostatni zespół po raz pierwszy pokazał swój bolid z niesamowicie wciętymi sekcjami bocznymi.
Na tor dziś wyjechała nowa generacja bolidów i był to zaskakująco spokojny dzień, z niewielką liczbą incydentów i przerw.
Nowy kierowca Mercedesa, George Russell, po raz pierwszy zasiadł za kierownicą W13 i zakończył dzień z czwartym czasem po przejechaniu 77 okrążeń, o ponad jedną dziesiątą szybciej od kolegi z zespołu, Lewisa Hamiltona.
Sebastian Vettel był szóstym najszybszym zawodnikiem oczywiście za kierownicą Astona Martina, z najlepszym czasem o dwie sekundy szybszym niż kolega z zespołu Lance Stroll, który po południu przejechał prawie cały dystans wyścigu.
Verstappen przejechał najwięcej kilometrów spośród wszystkich 16 kierowców, którzy wyjechali na tor w dniu otwarcia, notując 147 okrążeń w bolidzie RB18. Jego najlepszy czas okrążenia, 1'22.246, sprawił, że zakończył pierwszy dzień jako dziewiąty najszybszy zawodnik.
To był trudny dzień dla Alfy Romeo. Robert Kubica przejechał tylko dziewięć okrążeń w sesji porannej, a Valtteri Bottas - zaledwie 23 po południu.
Popołudniowa jazda Micka Schumachera w Haasie VF-22 została przerwana z powodu uszkodzenia podłogi, które ostatecznie naprawiono, aby umożliwić mu powrót na tor w ostatniej godzinie. Schumacher zakończył dzień z wynikiem 23 okrążeń, czyli zaledwie o kilka więcej niż kolega z zespołu Nikita Mazepin pokonał rano.
Wyniki 1 dnia testów
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren | MCL36 | 1’19.568 | 103 | |
2 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | F1-75 | 1’20.165 | 0.597 | 80 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | F1-75 | 1’20.416 | 0.848 | 73 |
4 | 63 | George Russell | Mercedes | W13 | 1’20.784 | 1.216 | 77 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W13 | 1’20.929 | 1.361 | 50 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin | AMR22 | 1’21.276 | 1.708 | 52 |
7 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | AT03 | 1’21.638 | 2.070 | 121 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Alpine | A522 | 1’21.746 | 2.178 | 127 |
9 | 1 | Max Verstappen | Red Bull | RB18 | 1’22.246 | 2.678 | 147 |
10 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | C42 | 1’22.572 | 3.004 | 23 |
11 | 23 | Alexander Albon | Williams | FW44 | 1’22.760 | 3.192 | 66 |
12 | 47 | Mick Schumacher | Haas | VF-22 | 1’22.962 | 3.394 | 23 |
13 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | AMR22 | 1’23.327 | 3.759 | 67 |
14 | 6 | Nicholas Latifi | Williams | FW44 | 1’23.379 | 3.811 | 66 |
15 | 9 | Nikita Mazepin | Haas | VF-22 | 1’24.456 | 4.888 | 20 |
16 | 88 | Robert Kubica | Alfa Romeo | C42 | 1’25.909 | 6.341 | 9 |