Rywal nawet postanowili oprotestować system DAS. Już wiadomo, że sędziowie protest odrzucili i rozwiązanie to zostało uznane za legalne. Mercedes w trakcie treningu korzystał z tego systemu do lepszego przygotowania opon (ich temperatury) do pokonywania szybszych okrążeń.
Red Bull nie tylko przegrał walkę w pomieszczeniach sędziów, ale też mieli problemy na torze. Ich najnowszy bolid ma problemy z trakcją i przyczepnością tylnej osi. Maxa i Alexa obracało w pierwszym zakręcie dokładnie w taki sam sposób. Przynajmniej ich czasy były lepsze od tych, które uzyskiwali kierowcy Ferrari.
Leclerc przyznał, że piątek był dla nich gorszy, niż się spodziewali. Ferrari w ostatnich latach należało do wielkiej trójki, a teraz bardzo blisko nich, są Racing Point i McLaren. Problemy włoskiego zespołu uwidaczniają się przez krótki tor, który sprawia, że różnice między wszystkimi są jeszcze mniejsze.
Na końcu stawki bez większych zmian. Widać, że Williams odrobił trochę strat i są bliżej Alpha Tauri i Alfy Romeo. Ci ostatni chyba mieli najwięcej problemów z wykrzesaniem tempa z nowych bolidów.
Haas miał nadzieję na rozwiązanie problemów z zeszłego roku z nieprzewidywalnym bolidem, ale pierwsze komentarze Grosjeana nie napawają optymizmem. Zobaczymy jak pójdzie im w kolejnych sesjach.
Dziś o 12:00 trzeci godzinny trening, a od 15:00 walka o pozycje startowe w kwalifikacjach.
Poz | Kierowca | Zespół | 1 trening | 2 trening | Okr |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’04.816 | 1’04.304 | 84 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’05.172 | 1’04.501 | 75 |
3 | Sergio Perez | Racing Point-Mercedes | 1’05.512 | 1’04.945 | 81 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’06.077 | 1’04.961 | 80 |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’05.860 | 1’04.972 | 65 |
6 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1’05.621 | 1’05.087 | 79 |
7 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1’06.074 | 1’05.135 | 83 |
8 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1’05.418 | 1’05.215 | 78 |
9 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’05.924 | 1’05.298 | 77 |
10 | Carlos Sainz Jnr | McLaren-Renault | 1’05.431 | 1’05.352 | 78 |
11 | Esteban Ocon | Renault | 1’06.270 | 1’05.415 | 64 |
12 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1’06.943 | 1’05.443 | 53 |
13 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1’05.701 | 1’05.453 | 76 |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1’06.360 | 1’05.608 | 73 |
15 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1’05.907 | 1’05.678 | 71 |
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1’46.361 | 1’05.908 | 56 |
17 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1’06.404 | 1’06.016 | 76 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 1’06.495 | 1’06.125 | 67 |
19 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari | 1’06.365 | 1’06.278 | 72 |
20 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1’06.906 | 1’07.124 | 76 |