FIA wprowadza na przyszły sezon nowe standardy produkcji kombinezonów. Chodzi głównie o wzmocnienie ognioodporności.
Standard kombinezonu 8856-2018 będzie obowiązywał w Formule 1, Formule 2, Rallycrossie i kilku innych seriach. Oznacza to, że kierowcy będą musieli nosić nowe kombinezony, bieliznę, rękawiczki i buty.
Jeszcze kilkanaście lat temu zawodnicy korzystali z ciężkich kombinezonów, ale obecnie większość z nich przeszła na nowe, które korzystają z lekkiego materiału o nazwie Nomex. Wykonany on jest w standardzie homologacji 8856-2000, który został opublikowany 18 lat temu.
Czym się więc różni nowy standard? Współczynnik przenikania ciepła spadł o 20 procent. Oznacza to, że nowe kombinezony będą lepiej chronić zawodników przed bezpośrednim ogniem i oparzeniami drugiego stopnia.
Dokładnie rezultat jest taki, że przy bezpośrednim ogniu, po pięciu sekundach temperatura ma wzrosnąć tylko o 24 stopnie celsjusza. Nowy kombinezon musi wytrzymać bezpośredni ogień przez 12 sekund. Bielizna, skarpety i kominiarka muszą wytrzymać 5 sekund, a buty i rękawiczki 11.
Jako ciekawostkę dodam, że w zeszłym roku w Formule E Lucas di Grassi otrzymał karę 10 tysięcy euro, po tym jak okazało się, że nie miał założonej ognioodpornej bielizny w trakcie jednego z wyścigów. Dosyć duża kara jak za takie przewinienie, ale w kwestii bezpieczeństwa zawodników, nie może być wyjątków.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2021
- _Przewodnik dla fanów
- _Kalendarz 2021
- _Wyniki
- _Składy zespołów
- _Prezentacje bolidów
- Sezon 2022
- _Opis zmian w regulaminach
- _Regulamin do ściągnięcia
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Formuła E
- _Powtórki F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- Kup dostęp do transmisji
- _F1 w player.pl
- _F1 TV
- Echa Padoku
- Książki