Toro Rosso Honda już za rok? - segregator newsów 24.09.2016

Segregator newsów to skrót wiadomości, opinii ze świata Formuły 1.

Honda expands UK base with second team in mind (Autosport)
McLaren na początku sezonu 2014 nie zgodził się na to, żeby Honda dostarczała jednostki napędowe do innego zespołu. Myśleli, że to będzie ich przewaga. Skończyło się na tym, że 2 sezony jako jedyni testowali te silniki, gdyby na torach jeździły chociaż 4 bolidy z japońskimi silnikami to Honda miałaby dużo więcej danych i pewnie problemy rozwiązywane byłyby szybciej.

Teraz na koniec roku planują rozbudowę swojej fabryki. Chcą być przygotowani na dostawy dla jeszcze jednego zespołu. Miejsce już jest, w razie czego muszą trochę powiększyć zatrudnienie. McLaren niestety ma prawo veta w tym przypadku i pewnie mocniejszego zespołu, typu Red Bull z ich silnikami raczej nie zobaczymy.

Prawdopodobnie Toro Rosso podpisze z nimi kontrakt.

Analysis: Has Mercedes broken the 1000bhp barrier? (Motosport)
Wszyscy narzekają na silniki V6 z powodu dźwięku jaki wytwarzają, ale na pewno są mocniejsze od wcześniejszych V8. W Singapurze producent samochodów obecnie z Formułą 1 nie związany postanowił zbadać moc silników 

Analizę taką wykonuje się na podstawie dźwięku silnika, danych GPS i tych powiązanych z baterią oraz jej aktualnym naładowaniem. Okazuje się, że w trakcie sesji kwalifikacyjnej Mercedesy potrafią osiągnąć moc 1000 koni mechanicznych. Na kierownicy znajduje się specjalny tryb, który taką moc uwalnia na 50 sekund. Dodatkowa moc warta jest jakieś 80 koni. Od tego odejmując 160, które pochodzi z odzyskiwania energii, mamy moc samej jednostki spalinowej na poziomie 840 koni.

W trakcie wyścigu moc jednostki spalinowej wynosi około 750 koni mechanicznych. 

How F1 can learn from U.S. sports (ESPN)
Jak Formuła 1 może się uczyć od sportów z USA?

1. Pakiet transmisji np NFL obejmuje wszystkie sesje treningowe, mecze, filmy dokumentalne związane ze sportem, wywiady oraz wszystkie mecze jakie miały miejsce w ostatnich 10 latach. W Formule 1 obecnie nie ma opcji legalnego oglądania historycznych wyścigów, a chętnie wróciłbym chociażby do lat '90.

2. Wygląd bolidów. Ma być poprawiony w przyszłym roku, ale powinno się też zmienić ich malowanie. Cztery zespoły mają czarno/szare barwy. Nie wygląda to fajnie na torze. Coraz mniej sponsorów się pojawia na bolidach i wyglądają nudnie. Porównajcie sobie z Jordanem z sezonu 1995, czy późniejszymi w barwach pszczoły. 

3. Imprezy odbywające się obok weekendu. Np co wyścig wybrany kierowca na torze ściga się z zawodnikiem innej serii w takim samym bolidzie.

4. Tańsze bilety na wyścigi i lepszy kontakt fanów z zespołami oraz kierowcami

Jak śledzić nasze wpisy na Facebooku

Segregator newsów to skrót wiadomości, opinii ze świata Formuły 1. Wybrane przeze mnie wiadomości z ostatnich dni, które pojawiły się na innych stronach w sieci. O ile znajdę czas, chciałbym taki post publikować codziennie. Jeśli sami znaleźliście coś ciekawego, wrzucajcie link i opis w komentarzu.