Układ ulicznego toru F1 w Baku

Już za dwa lata Formuła 1 zawita do Azerbejdżanu. W tym tygodniu po raz pierwszy ujawniono układ ulicznego toru w Baku. Pomimo tego, że uliczne tory nie dają dużych możliwości jeśli chodzi o ich układ, czy możliwe modyfikacje to odpowiada za niego oczywiście nie kto inny a Hermann Tilke.

„Uliczne tory oczywiście stawiają wiele wyzwań w zakresie projektowania pętli, aczkolwiek byliśmy w stanie uwzględnić pewne cechy, które zapewnią fanom oraz zespołom fascynujące wyścigi. Dla przykładu będzie stromy podjazd pod górę na sekcję w starym mieście, na której dokładność oraz odwaga będą premiowane. Ponadto znajdzie się strefa przyspieszenia, która będzie liczyła 2,2 kilometra i zostanie ulokowana wzdłuż promenady, co sprawi, że samochody będą na niej osiągały najwyższe prędkości, a fani na torze oraz przed telewizorami będą mieli niesamowite widowisko” – powiedział Hermann Tilke, projektant toru.

„To będzie kamień milowy dla wszystkich zaangażowanych w Grand Prix Europy w Baku i chciałbym podziękować panu Ecclestone'owi za poświęcenie swojego czasu, który przybył tu, by pomóc nam zaprezentować nasz najnowszy tor F1 i tym samym dołączyć do najbardziej ekscytującego sportu. Następny etap dotyczy ciężkiej pracy i jesteśmy podekscytowani mogąc zobaczyć, jak obiekt będzie się rozwijał w najbliższych miesiącach. Zdajemy sobie sprawę z wyzwań... Aczkolwiek wiemy, że zasługujemy na spektakularne wydarzenie w 2016 roku, które doda nam reputację nowoczesnego, europejskiego kraju” – dodał Azad Rahimov, minister sportu Azerbejdżanu.