Tor Suzuka International Racing Course w Japonii

 

Tor Suzuka International Racing Course

Pierwsze Grand Prix 1987
Liczba okrążeń 53
Długość toru 5.807 km
Długość wyścigu 307.471 km
Rekord okrążenia 1:30.983 Lewis Hamilton (2019)

Kiedy został zbudowany tor?

W 1962 roku. Soichiro Honda, którego firmę samochodową pewnie słyszałeś, był człowiekiem o wielkich ambicjach. Chcąc uczynić Hondę potęgą motoryzacyjną, postanowił, że jego firma powinna mieć własny tor testowy. Holender John Hugenholtz dostał zielone światło i stworzył teraz ikoniczny tor Suzuka - chociaż pierwotne rysunki zakładały, że tor przechodzi pod i nad sobą aż trzy razy, co byłoby niesamowite!

Kiedy odbyło się pierwsze Grand Prix?

Japoński tor był relatywnie późnym dodatkiem do kalendarza F1, debiutując w 1987 roku. Nigel Mansell dobrze pamiętał ten weekend, po tym jak doznał wypadku podczas kwalifikacji, co wykluczyło go z wyścigu i podarowało mistrzostwo jego rywalowi Nelsonowi Piquetowi.

Jaki jest charakter toru?

Pokaż nam kierowcę wyścigowego, który nie kocha Suzuki, a pokażemy ci kłamcę. Ten tor o wysokiej prędkości pozostaje jednym z największych wyzwań dla kierowców, z wijącymi się zakrętami "S", dwoma nagradzanymi zaangażowaniem Degnerami i trzymającą w napięciu jazdą przez 130R, które są jednymi z wielu atrakcji na tym jednym z kultowych torów F1. I no cóż, ma taki crossover, zawsze to fajne, prawda?

Dlaczego warto tam pojechać?

Tor, który był świadkiem niesprawiedliwie dużej liczby legendarnych momentów F1 (szczególnie pomiędzy panami Prostem i Senną), unikalna grupa fanów z bezwstydnie zaangażowaną pasją do przebierania się za Formułę 1, diabelski młyn, i świetne jedzenie. Okej, dla większości z nas podróż tam to długi trud, ale pewnie lepsze pytanie brzmi: "Dlaczego nie pojechać?"

Gdzie jest najlepsze miejsce do oglądania?

Wybierz swoje miejsce. Trybuny D i E mają widok na zakręty "S", dając ci niesamowitą szansę obserwowania siły docisku i zaangażowania, które perfekcyjnie współpracują, gdy kierowcy pokonują kręte zakręty. W innym miejscu, lewe skrzydło trybuny G umieszcza cię wewnątrz zakrętu 130R, co powinno być prawdziwą atrakcją, a jeśli chodzi o wyprzedzanie, trybuna I da ci widok na zakręt przyciągający incydenty.

Wszystkie tory F1 znajdziecie tutaj