W trakcie roku odbędą się dwie sesje kwalifikacyjne na innych zasadach, z nowym formatem „Alternative Tyre Allocation”. W trakcie tych dwóch weekendów w Q1 kierowcy muszą korzystać z twardych opon, w Q2 z pośrednich, a w Q3 z miękkich.
Zmienione zostaną zasady zakończenia wyścigów oraz sprintów po upływie regulaminowego czasu. Sprint może trwać maksymalnie 1 godzinę plus 30 minut przerwy np z powodu czerwonej flagi. Wyścig 2 godziny i 1 godzina przerwy.
Sprintów w tym sezonie będzie też dwa razy tyle, Azerbejdżan (Baku), Austria (Red Bull Ring), Belgia (Spa-Francorchamps), Katar (Lusail), USA (Circuit of The Americas) i Sao Paulo (Interlagos)
DRS w sprintach będzie działał już od drugiego okrążenia, a nie trzeciego jak w wyścigach. Poza przerwą letnią pojawił się dodatkowy okres zamknięcia fabryk w zimę.
Jeśli chodzi o regulamin techniczny, to wprowadzono zmiany mające na celu zapobieżenie podskakiwaniu bolidów i poprawieniu bezpieczeństwa. Zmiany obejmowały podniesienie krawędzi podłogi, podniesienie dyfuzora, zwiększenie sztywności krawędzi dyfuzora oraz wprowadzenie dokładniejszego czujnika do pomiaru oscylacji. Wszystko to ma na celu wyeliminowanie negatywnych skutków związanych z efektem przypowierzchniowym, który był problemem w minionym sezonie.
W odpowiedzi na groźną kraksę Zhou Guanyu wprowadzono modyfikacje regulaminu technicznego zwiększające bezpieczeństwo. Głównie dotyczące mocowania systemu halo i jego wytrzymałości. Zwiększono też szerokość lusterek wstecznych z 150 mm do 200 mm.
Planowano obniżyć wagę minimalną o 2 kg do 796, ale w ostatnim momencie wycofano się z tej zmiany, ponieważ opony Pirelli są cięższe, niż zakładano.