Podsumowanie zmian w regulaminach przed sezonem 2023

Na sezon 2023 zostały wprowadzone zmiany w regulaminie sportowym Formuły 1, nie są one duże, ale warto wspomnieć o nich przed pierwszym wyścigiem. 

W trakcie roku odbędą się dwie sesje kwalifikacyjne na innych zasadach, z nowym formatem „Alternative Tyre Allocation”. W trakcie tych dwóch weekendów w Q1 kierowcy muszą korzystać z twardych opon, w Q2 z pośrednich, a w Q3 z miękkich. 

Zmienione zostaną zasady zakończenia wyścigów oraz sprintów po upływie regulaminowego czasu. Sprint może trwać maksymalnie 1 godzinę plus 30 minut przerwy np z powodu czerwonej flagi. Wyścig 2 godziny i 1 godzina przerwy. 

Sprintów w tym sezonie będzie też dwa razy tyle, Azerbejdżan (Baku), Austria (Red Bull Ring), Belgia (Spa-Francorchamps), Katar (Lusail), USA (Circuit of The Americas) i Sao Paulo (Interlagos)

DRS w sprintach będzie działał już od drugiego okrążenia, a nie trzeciego jak w wyścigach. Poza przerwą letnią pojawił się dodatkowy okres zamknięcia fabryk w zimę. 

Jeśli chodzi o regulamin techniczny, to wprowadzono zmiany mające na celu zapobieżenie podskakiwaniu bolidów i poprawieniu bezpieczeństwa. Zmiany obejmowały podniesienie krawędzi podłogi, podniesienie dyfuzora, zwiększenie sztywności krawędzi dyfuzora oraz wprowadzenie dokładniejszego czujnika do pomiaru oscylacji. Wszystko to ma na celu wyeliminowanie negatywnych skutków związanych z efektem przypowierzchniowym, który był problemem w minionym sezonie.

W odpowiedzi na groźną kraksę Zhou Guanyu wprowadzono modyfikacje regulaminu technicznego zwiększające bezpieczeństwo. Głównie dotyczące mocowania systemu halo i jego wytrzymałości. Zwiększono też szerokość lusterek wstecznych z 150 mm do 200 mm.

Planowano obniżyć wagę minimalną o 2 kg do 796, ale w ostatnim momencie wycofano się z tej zmiany, ponieważ opony Pirelli są cięższe, niż zakładano.