Zespoły chcą większej wagi minimalnej w 2022?


Obecnie na sezon 2022 regulamin techniczny zakłada wzrost wagi minimalnej o 38 kilogramów, to miał być najwyższy poziom w historii: 790 kilogramów. Okazuje się, że pomimo krytyki ze strony kierowców, to zespoły naciskają na dalsze zwiększenie minimalnego limitu.

Skąd taka narracja? Okazuje się, że kilka kilogramów więcej pomogłoby zaoszczędzić wszystkim kosztów. Zespoły nie musiałyby korzystać z tylu drogich i jednocześnie lekkich materiałów.

Wzrost minimalnej wagi w 2022 roku nastąpił częściowo z powodu większych kół w przyszłorocznych samochodach i wprowadzenia bardziej wymagających testów zderzeniowych. Waga bolidów w ostatnich latach rosła systematycznie, a przyszłoroczny wzrost będzie największy od czasu wprowadzenia hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo w 2014 roku.

Trudno powiedzieć, o jakim wzroście mówimy i, czy na tym etapie projektowania bolidów zmiany są jeszcze możliwe. Możliwe, że skoro już teraz jest o tym mowa, to najsłabsze i najbiedniejsze zespoły będą powyżej limitu wagi, a to oznacza, że z automatu będą miały wolniejsze bolidy. Jeśli nowa "formuła" od 2022 roku miała sprawić, że szanse poszczególnych zespołów będą bardziej wyrównane, to przynajmniej w pierwszym sezonie moim zdaniem ta waga faktycznie powinna być zwiększona.