Co to daje? Po pierwsze wszyscy tracą mniej czasu, weekend jest bardziej zbity, logistycznie łatwiej było przetransportować wszystko z Portugalii do Włoch. Zawodnicy w trakcie weekendu mniej poznają tor, zespoły nie mają za dużo czasu, by przygotować idealnie ustawienia. Tym samym wyścig i kwalifikacje mogą być dużo ciekawsze.
Normalnie w piątek jest dużo czasu na testowanie różnych ustawień. Zawodnicy nawet jak źle ustawią swój bolid, a ich kolega lepiej, to przez noc i kolejny dzień jest dużo czasu na poprawę. Teraz tego czasu po prostu nie będzie.
Jako że dwie i pół godziny po zakończeniu tego sobotniego treningu będą kwalifikacje, to nawet szukanie limitów toru wygląda inaczej. Nikt nie chciałby rozbić swojego bolidu i dać swoim mechanikom za dużo do roboty. Zapewne mają oni co najmniej tyle pracy, co Legalni bukmacherzy, którzy obstawiają, kto wygra tegoroczne mistrzostwa świata Formuły 1.
Najszybszy był Lewis Hamilton, tuż za nim uplasował się Max Verstappen. Zawodnicy jeździli dosyć dużo, większość przejechała około 40 okrążeń. Carlos Sainz, był jednym z niewielu, który zwiedzał pobocze po wyjeździe z ostatniego zakrętu.
Dobór opon na kwalifikacje i wyścig sugeruje, że Mercedesy na pewno w Q2 pojadą na miękkiej mieszance, ale Verstappen może pojechać na średniej. Prawda jest jednak taka, że ciężko po tej jednej sesji stwierdzić, jaka dokładnie będzie kolejność w stawce.
Za czołówką różnice nie były wielkie. Pomiędzy 5, a 12 zawodnikiem mieliśmy tylko dwie dziesiąte różnicy.
Wyniki treningu na torze Imola przed Grand Prix Emilia Romagna
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’14.726 | 45 | |
2 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1’15.023 | 0.297 | 38 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’15.218 | 0.492 | 46 |
4 | 10 | Pierre asly | AlphaTauri-Honda | 1’15.633 | 0.907 | 46 |
5 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’15.688 | 0.962 | 40 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’15.839 | 1.113 | 32 |
7 | 31 | Esteban Ocon | Renault | 1’15.945 | 1.219 | 43 |
8 | 26 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1’15.966 | 1.240 | 46 |
9 | 23 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1’16.061 | 1.335 | 40 |
10 | 18 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1’16.082 | 1.356 | 41 |
11 | 11 | Sergio Perez | Racing Point-Mercedes | 1’16.109 | 1.383 | 41 |
12 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’16.167 | 1.441 | 40 |
13 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1’16.550 | 1.824 | 41 |
14 | 55 | Carlos Sainz Jnr | McLaren-Renault | 1’16.560 | 1.834 | 41 |
15 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1’16.564 | 1.838 | 32 |
16 | 4 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1’16.671 | 1.945 | 44 |
17 | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari | 1’16.684 | 1.958 | 42 |
18 | 63 | George Russell | Williams-Mercedes | 1’16.780 | 2.054 | 42 |
19 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1’17.060 | 2.334 | 45 |
20 | 6 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1’17.779 | 3.053 | 28 |