FIA ogłosiła przetargi techniczne na następną generację samochodu Formuły E, który będzie ścigał się w elektrycznych mistrzostwach świata od sezonu 2022-23. Nowa umowa obejmie trzy sezony obejmujące serię do kampanii 2024-25 włącznie.
Obecnie Formuła E jeździ bolidami drugiej generacji, które zostały wprowadzone w roku 2018, po czterech lata korzystania z konstrukcji pierwszej generacji. Powyżej na grafice po lewej stronie starsza konstrukcja, po prawej ta, która jest używana obecnie.
Dokumentacja przetargowa dotycząca podwozia obejmuje między innymi układ regeneracji energii z przedniej osi. Oferty dotyczące akumulatorów i opon muszą zostać złożone w FIA do 31 marca 2020 r.
Dwa kluczowe wymagania dotyczą wymiarów i wagi, między innymi baterie bolidu trzeciej generacji mają ważyć 284 kg. Obecna bateria dostarczana przez McLaren Applied Technologies ma wagę 385 kg.
Docelowa waga bolidu wraz z kierowcą ma wynieść 780 kg, co uczyniłoby trzecią generację Formuły E lżejszą od obecnego pakietu o 120 kg.
Jeśli korzystacie z najnowszych smartfonów, to nie jest obce wam pojęcie fast chargingu, czyli szybkiego ładowania. System ten zostanie wdrożony od 2022 roku i dzięki temu wrócą pit stopy do Formuły E.
Zawodnicy w trakcie wyścigu będą mogli zjechać na ładowanie, które ma trwać dokładnie 30 sekund. Moc szybkiego ładowania będzie ograniczona do maksimum 600 kW i zapewni dodatkowe 4 kWh energii użytkowej. Co tak naprawdę jest bardzo małą wartością, która zapewnia energię na jedno, może dwa okrążenia.
Wzrośnie moc silnika elektrycznego do 350kW w trybie kwalifikacji i trybie ataku w trakcie wyścigu. Obecnie jest to 250kW.
Koszt takiego bolidu dla zespołu będzie wynosił około 340 000€, podczas gdy ostateczna decyzja FIA zapadnie w czerwcu przyszłego roku, a pierwsze testy zderzeniowe bolidów odbędą się w sierpniu 2021 roku.
Zespoły otrzymają swoje pierwsze testowe i rozwojowe konstrukcje w styczniu 2022 roku, w sierpniu przed sezonem będą już korzystać z finalnych bolidów.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2021
- _Przewodnik dla fanów
- _Kalendarz 2021
- _Wyniki
- _Składy zespołów
- _Prezentacje bolidów
- Sezon 2022
- _Opis zmian w regulaminach
- _Regulamin do ściągnięcia
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- Kup dostęp do transmisji
- _F1 w player.pl
- _F1 TV
- _Powtórki sesji F1
- Echa Padoku
- Książki