Dziś był najwolniejszym zawodnikiem w stawce. Sesję skończył dopiero na 20 pozycji. Trzeba jednak mieć na uwadze słowa Polaka, który powiedział, że jego udział w pierwszym treningu nie będzie polegał na kręceniu jak najlepszych czasów okrążeń. Jego główne zadanie na ten weekend to jak najlepsze zrozumienie bolidu pod kątem udziału w pełnym weekendzie wyścigowym.
Najszybsze były bolidy Red Bulla. Obaj kierowcy mieli jednak problemy z jednostką napędowa na dohamowaniach. Max Verstappen był szybszy z dwójki. Holender narzekał na blokowanie tylnej osi i przez to mocniej zużywał opony w zakrętach w które momentami wjeżdżał bokiem. Nie przeszkodziło mu to w uzyskaniu najlepszego czasu. Jedno okrążenie toru Yas Marina pokonał w 1'38,491. Był o prawie sekundę szybszy od Valtteriego Bottasa na trzecim miejscu.
Lewis Hamilton dziś dostał pozwolenie na skorzystania z numeru jeden na bolidzie. Normalnie korzysta z 44, ale wyjątkowo po zdobyciu piątego tytułu mistrzowskiego FIA wydała takie pozwolenie. Brytyjczyk nie był jednak zadowolony z prowadzenia bolidu. Korzysta on z jednostki napędowej, która miała nie wytrzymać ostatnich okrążeń w Brazylii. Mercedesowi udało się jednak wymienić uszkodzone części. Może wykorzystali kupon z bet7.pl na naprawę.
Z reszty stawki Esteban Ocon niespodziewanie był piąty po tym jak kierowcy Ferrari skupili się na testowaniu rozwiązań aerodynamicznych na przyszły sezon. Włosi przywiezli między innymi przednie skrzydło, które nie ma tylu owiewek i symuluje rozwiązanie, które ma być wykorzystywane od początku przyszłego sezonu. Kevin Magnussen również znalazł się przed czerwonymi bolidami, które ostatecznie zajęły siódme i ósme miejsce.
Carlos Sainz Jnr był dziewiąty w Renault przed Romainem Grosjeanem, który uzupełnił pierwszą dziesiątkę. Ten ostatni miał małą przygodę w 19 zakręcie pod koniec sesji. Antonio Giovinazzi podobnie jak Robert Kubica zastępował podstawowego kierowcę w swoim zespole.
Marcus Ericsson w trakcie sesji stracił panowanie panowanie nad bolidem Saubera po wyjeździe z pierwszego zakrętu i lekko uderzył w bandę. Udało mu się jednak wrócić do boksów.
Pod koniec treningu problemy ze swoim bolidem miał Pierre Gasly. Z jego bolidu zaczął wydobywać się dym i był zmuszony opuścić swój bolid, kończąc tym samym swój udział w pierwszym treningu.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1’38.491 | 27 | |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1’38.945 | 0.454 | 19 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’39.452 | 0.961 | 29 |
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’39.543 | 1.052 | 26 |
5 | 31 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1’40.102 | 1.611 | 26 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1’40.235 | 1.744 | 21 |
7 | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1’40.417 | 1.926 | 24 |
8 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’40.453 | 1.962 | 21 |
9 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Renault | 1’40.588 | 2.097 | 21 |
10 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1’40.663 | 2.172 | 24 |
11 | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1’40.671 | 2.180 | 17 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1’41.023 | 2.532 | 24 |
13 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1’41.075 | 2.584 | 23 |
14 | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1’41.137 | 2.646 | 26 |
15 | 18 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1’41.493 | 3.002 | 22 |
16 | 36 | Antonio Giovinazzi | Sauber-Ferrari | 1’41.662 | 3.171 | 24 |
17 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1’41.928 | 3.437 | 22 |
18 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1’42.114 | 3.623 | 22 |
19 | 14 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1’42.313 | 3.822 | 16 |
20 | 40 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1’42.992 | 4.501 | 26 |