Kubica w Rajdzie Sardynii - zapowiedź

Rajd Sardynii - tak, to właśnie tutaj Robert Kubica wraz z Maćkiem Baranem po raz pierwszy zwyciężyli w klasyfikacji WRC-2. Co więcej, nasza załoga zdobyła wtedy dwa punkty w klasyfikacji WRC zajmując w klasyfikacji generalnej 9 miejsce.

Robert w tamtym momencie stał się jedną z trzech osób, którzy punktowali zarówno w Formule 1 jak i w WRC. Teraz Kubica jedzie innym samochodem, w innej specyfikacji, z innym pilotem.

Kiedyś rajd Włoch rozgrywany był na nawierzchni asfaltowej, wtedy impreza nosiła nazwę "Rajd Sanremo". Było tak do roku 2004, bo właśnie w nim zaczęto rozgrywać odcinki na wyspie Sardynii. Wydarzenie to przebiega praktycznie w całości po drogach szutrowych.


Harmonogram:

Czwartek/piątek, 5/6 czerwca 2014 r.
  • Super OS 1 - Città di Cagliari - 1,30 km - 21:08
  • Serwis - 09:00
  • OS 2 - Terranova Nord - 20,00 km - 11:35
  • OS 3 - Terranova Sud - 12,40 km - 12:13
  • OS 4 - Coiluna - Crastazza - 20,29 km - 13:08
  • OS 5 - Loelle - 27,30 km - 13:44
  • Serwis - 14:49
  • OS 6 - Terranova Nord 2 - 20,00 km - 15:57
  • OS 7 - Terranova Sud 2 - 12,40 km - 16:35
  • OS 8 - Coiluna - Crastazza 2 - 20,29 km - 17:30
  • OS 9 - Loelle 2- 27,30 km - 18:06
  • Serwis - 21:00
Sobota, 7 czerwca 2014 r. 
  • Serwis - 06:48 
  • OS 10 - Monte Olia - 19,27 km - 09:18
  • OS 11 - Monte Lerno - 59,13 km - 10:23
  • Serwis - 13:54
  • OS 12 - Monte Olia 2 - 19,27 km - 16:54
  • OS 13 - Monte Lerno 2 - 59,13 km - 17:59
  • Serwis - 21:10
Niedziela, 8 czerwca 2014 r.
  • Serwis - 06:48
  • OS 14 - Cala Flumini - 12,49 km - 07:38
  • OS 15 - Castelsardo - 14,00 km - 09:27
  • OS 16 - Tergu-Osilo 2 - 14,88 km - 10:08
  • OS 17 - Cala Flumini 2 - 12,49 km - 12:08 - Power Stage
  • Serwis - 13:45

Lista startowa:


Jak widzicie załogi będą miały do przejechania 17 odcinków specjalnych o łącznej długości niespełna 372 km. Sobota będzie bardzo wyczerpującym dniem. Co prawda rozegrane zostaną cztery odcinki, ale za to wszystkie są długie, a zwłaszcza dwa, czyli próby odpowiednio 11 i 13. 

Jak zwykle na nawierzchni szutrowej ważna będzie kolejność startu do odcinka. W teorii wjeżdżający pierwszy na trasę musi ją odkurzyć, a więc będzie miał gorszą przyczepność. Kolejni zawodnicy będą w lepszej sytuacji, po kolejnych przejazdach trasa będzie odkurzona i teoretycznie będzie lepiej, ale... oczywiście, że jest haczyk, nie ma lekko - otóż jeżeli któryś z kierowców będzie miał problemy techniczne, będzie jechał wolniej, to jadący za nim utknie w kurzu. Nie muszę chyba nic więcej dodawać.
Z tego typu przygodami Robert już zmierzył się w ubiegłym roku, właśnie podczas Rajdu Sardynii. 

Robert już testował Fiestę...


Kilka filmów na koniec, tradycyjnie: