Top Ad unit 728 × 90

 

Zapowiedź Grand Prix Hiszpanii 9-11.05.2014

Po długiej trzytygodniowej przerwie, w ten weekend czeka na nas Grand Prix Hiszpanii. Będzie to już piąta runda tegorocznych mistrzostw świata i pierwszy wyścig w Europie. Zespoły na tor wrócą w bolidach zaopatrzonych w wiele nowych elementów, które mają poprawić ich osiągi.

O ile w pierwszych czterech rundach dominował Mercedes i Lewis Hamilton, to już w Europie sytuacja może ulec zmianie. Ferrari, Red Bull, Williams i McLaren chcą na wszystkim bardzo dobrze znanym torze w Barcelonie pokazać się z jak najlepszej strony. W poprzednich latach wszyscy byli idealnie do tego Grand Prix przygotowani bo testowali tu przed sezonem. W tym roku mieliśmy testy w Jerez, a potem w Bahrajnie, więc może być trudniej.

Na tym torze najważniejszy jest start. Prosta do pierwszego zakrętu jest jedną z najdłuższych w kalendarzu i każda strata pozycji na starcie wyścigu może zawodników dużo kosztować. W Barcelonie wyprzedza się trudno i nie pomagają w tym nawet dwie strefy DRS. Zresztą same statystyki mówią swoje. 18 z 23 Grand Prix, które miały miejsce na torze Circuit de Catalunya wygrywał kierowca startujący z pole position, więc kwalifikacje są tu strasznie ważne.

Mercedes nadal jest zdecydowanym faworytem do zwycięstwa w Hiszpanii, ale do mety niedzielnego wyścigu jeszcze daleko. Przez to że tak trudno ocenić przed weekendem przygotowanie poszczególnych zespołów do weekendu, może być ciekawie. Z drugiej strony ten tor nie należy do najefektowniejszych i nie ma co się spodziewać super emocjonującego Grand Prix.

Jako, że jest to już piąty wyścig sezonu to jednostki napędowe będą u kresu swojej wytrzymałości. Przez to część zespołów może ograniczać wyjazdy na tor w trakcie treningów i możemy spodziewać się kilku awarii w trakcie weekendu.

Fernando Alonso i Kimi Raikkonen wygrywali już tutaj w Hiszpanii, ten pierwszy na pewno jest lokalnym faworytem, ale o powtórkę z zeszłego sezonu będzie trudno. Lewis Hamilton i Nico Rosberg jeszcze tutaj nie wygrywali.

Jak już wcześniej wspomniałem na tym torze trudno się wyprzedza. Najlepsze do tego miejsce to dohamowanie do pierwszego zakrętu. W 2007 roku wprowadzono szykanę przed prostą startową, miała ona ułatwić wyprzedzanie, ale jak do tej pory nie widzieliśmy zbyt dużych zmian.

Zużycie opon będzie tutaj też ważne. Długie zakręty i chropowaty asfalt sprawią, że zawodnicy częściej będą musieli odwiedzać aleję serwisową. Rok temu zmieniali opony cztery razy, teraz są one twardsze i pewnie wystarczą trzy wizyty.

Godziny poszczególnych sesji znajdziecie po prawej stronie ;-)
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.