Rozgrywane wieczorem wyścigi to podwójny problem dla kierowców i zespołów. W trakcie pierwszego i trzeciego treningu jeżdżą w upale i pełnym słońcu, a drugi trening, kwalifikacje i wyścig to sesje dużo chłodniejsze. Przez to opony zachowują się zdecydowanie inaczej i jednostka napędowa, może pracować na wyższych obrotach. Zmienia się też balans bolidu.
Możliwe, że trzeci trening nam za dużo nie powie. Mercedesy będą nadal najszybsze, a zawodnicy prawdopodobnie nie przejadą wielu okrążeń. Będą oszczędzać silniki i tylko korygować ustawienia przed kwalifikacjami.
Rok temu pomiędzy pierwszym, a drugim treningiem mieliśmy tylko 0,3 sekundy różnicy. Wczoraj Lewis Hamilton poprawił się aż o 3 sekundy. Myślę, że dziś w kwalifikacjach najlepsi poprawią czas z zimowych testów.
Tylko Nico Rosberg jest w stanie zbliżyć się do swojego kolegi z zespołu. Cała reszta była ponad sekundę wolniejsza od kierowców Mercedesa. Dużo ciekawej będzie za nimi. Różnicę między kolejnymi zawodnikami są dużo mniejsze i walka o pozycje będzie zacięta.
Przyczepność na tym rzadko wykorzystywanym torze z sesji na sesję powinna się poprawiać. Niższe temperatury wpływają korzystnie na zużycie opon, więc zawodnicy nie powinni na nie narzekać.
Program telewizji Polsat na ten weekend znajdziecie - tutaj
Transmisje na żywo znajdziecie - tutaj
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2021
- _Przewodnik dla fanów
- _Kalendarz 2021
- _Wyniki
- _Składy zespołów
- _Prezentacje bolidów
- Sezon 2022
- _Opis zmian w regulaminach
- _Regulamin do ściągnięcia
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Formuła E
- _Powtórki F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- Kup dostęp do transmisji
- _F1 w player.pl
- _F1 TV
- Echa Padoku
- Książki