Rajd Portugalii - 3/4 kwietnia 2014 r.

Tak, to już dzisiaj! W dniu dzisiejszym rozegrany zostanie pierwszy odcinek specjalny Rajdu Portugalii, będzie to Super OS o długości 3.27 km.

Na pewno już dzisiaj będzie ciekawie, ale rywalizacja w pełnym wydaniu rozpocznie się jutro. No, ale jak na razie mamy dzień dzisiejszy, więc się nim zajmijmy. Oczywiście post, artykuł będzie aktualizowany, nie obiecuję niestety, że aktualizacje będą idealne ponieważ chociażby jutro mam ograniczony czas. Jednak postaram się pracować jak najlepiej i najefektywniej jak można.

Tak... to właśnie podczas tego Super OS`u w tamtym roku problemy miała załoga Michał Kościuszko/Maciej Szczepaniak. Jeżeli ktoś nie pamięta tych problemów, to oczywiście spieszę z wyjaśnieniami, podczas tego przejazdu otworzyła się maska w Mini WRC załogi z naszego kraju. Małe przypomnienie:

Lista startowa do Super OS`u:
Listę startową znajdziecie również tutaj.
Rajd ten liczyć będzie 16 odcinków specjalnych, z czego najkrótszy będzie liczył 3.27 km, a najdłuższy 31.90 km.

Czwartek/piątek, 3/4 kwietnia 2014 r.
  • Super OS 1 - Lisboa - 3,27 km - 19:01 - LIVE - NA ŻYWO!
  • Serwis A - Algarve Stadium - 9:00 (15 minut)
  • OS 2 - Silves 1 - 21,50 km - 11:06
  • OS 3 - Ourique 1 - 25,04 km - 12:06 - start do odcinka przesunięty o prawie 5 km.
  • OS 4 - Almodôvar 1 - 26,48 km - 12:49
  • Serwis B - Algarve Stadium - 14:30 (30 minut)
  • OS 5 - Silves 2 - 21,50 km - 15:51
  • OS 6 - Ourique 2 - 25,04 - 16:51 - start do odcinka przesunięty o prawie 5 km.
  • OS 7 - Almodôvar 1 - 26,48 km - 17:34
  • Serwis C - Algarve Stadium - 19:00 (45 minut)


Sobota, 5 kwietnia 2014 r. 
  • Serwis D - Algarve Stadium - 09:30 (15 minut)
  • OS 8 - Santa Clara 1 - 19,09 km - 10:50
  • OS 9 - Santana da Serra 1 - 31,90 km - 11:45
  • OS 10 - Malhão 1 - 22,15 km - 12:55
  • Serwis E - Algarve Stadium - 14:15 (30 minut)
  • OS 11 - Santa Clara 2 - 19,09 km - 15:50
  • OS 12 - Santana da Serra 2 - 31,90 km - 16:45
  • OS 13 - Malhão 2 - 22,15 km - 17:55
  • Serwis F - Algarve Stadium - 19:00 (45 minut)


Niedziela, 6 kwietnia 2014 r.
  • Serwis G - Algarve Stadium - 08:55 (15 minut)
  • OS 14 - Loulé 1 - 13,83 km - 09:50
  • OS 15 - São Bras de Alportel 1 - 16,21 km - 10:45
  • OS 16 - Loulé 2 - 13,83 km - 12:00 - Power Stage - LIVE - NA ŻYWO!
  • Serwis H - Algarve Stadium - 13:10 (10 minut)
Na profilu Cezarego Gutowskiego na Facebook`u pojawił się wpis z rozmową Roberta Kubicy, jest co czytać i jest jak zwykle szczerość i mówienie wprost.
"Ostatnio miałem trudne rajdy. W Meksyku, gdy trzymałem się na drodze, jechałem bardzo dobry rajd. Problem w tym, że odcinki są bardzo długie, jest dużo zakrętów, a gdy jedziesz w tym tempem wystarczy jedna zła notatka i wypadasz, albo zostajesz na drodze, jeśli dopisze ci szczęście. Gdybyś zawsze trzymał jakiś zapas, to strata czasu byłaby bardzo duża, a przecież po powrocie rok później chcesz jechać jeszcze szybciej. Zawsze jest to jakiś kompromis i bardzo trudno go osiągnąć, bo inna sprawa, że gdy zaczynasz rajd i wszystko idzie dobrze, widzisz, że opis działa dobrze i jedziesz dobrze, zwiększa się twoja pewność siebie. Nie możesz jednak zapominać, że jedziesz tymi odcinkami po raz pierwszy w życiu. Nie jest łatwo, ale wiem, że rajdy to bardzo skomplikowany sport, a gdy przenosisz się z toru, robi się jeszcze bardziej skomplikowany. "
"Dużo pracowałem nad opisem. Głównie na asfalcie, bo po nim jeździłem wcześniej w kilku rajdach i od 20 lat ścigałem się na asfalcie. Kiedy pracuję nad opisem w domu używam właśnie notatek z asfaltu, bo jest mi łatwiej. Na szutrze jest większe zróżnicowanie poziomów przyczepności i wszystko jest bardziej skomplikowane."
"W zeszłym roku przyjechaliśmy do Portugalii mając za sobą półtora dnia testów na szutrze. Po 20 latach na asfalcie, gdy podchodzisz po raz pierwszy do najtrudniejszych tras szutrowych nie jest łatwe. Jeszcze dużo nauki przede mną i z pewnością w ostatnich miesiącach miałem dużo twardych lekcji, ale były też pozytywne momenty.
"Po przejściu z WRC2 do WRC różnica mocy nie jest duża, za to bardzo różnią się kierowcy, z którymi rywalizuję. To najlepsi kierowcy rajdowi świata. Nie wolno zapominać, że choć mam dużo doświadczenia, jest to doświadczenie zdobywane na kompletne innej nawierzchni i w kompletnie innym środowisku."
"Tak wiele skomplikowanych rzeczy dzieje się w rajdach, że nie jest łatwo nad nimi zapanować osobie, która przywykła, że większość rzeczy ma pod kontrolą. Na torze, jako kierowca musisz nad wszystkim panować, bo inaczej nie możesz szybko jechać. Dobrze wiesz, co cię czeka na kolejnym zakręcie i koncentrujesz się na szybkiej jeździe. W rajdach... Gdy po raz pierwszy w życiu podchodzisz do trudnych odcinków, w różnych warunkach, jest ciężko."
" Jest oczywiście jeden prosty sposób, aby się nie rozbić. Po prostu jedziesz wolniej, ale szczególne na szutrze musisz starać się obciążać opony, bo jeśli za mocno odpuścisz, problem robi się jeszcze większy i jeszcze trudniej utrzymać się na drodze."
"Mój styl jazdy, jaki wyrobiłem sobie w wyścigach, komplikuje mi życie, gdy startuję w rajdzie. Musisz rzucać samochodem, jeździć bokami, rzucać samochód w zakręty, a ja od najmłodszych lat byłem uczony, że kontra to zawsze strata czasu. Muszę więc robić wszystko to, czego unikałem w wyścigach. Nagle kompletnie zmieniasz swoją jazdę i myślenie."
"Wiedziałem, że decyduję się na bardzo trudne wyzwanie i czułem, że potrzebuję więcej czasu. Cudów nie ma. Muszę się uczyć nowego sportu, który jest bardzo skomplikowany, a ja jeżdżę w tej samej kategorii z najlepszymi kierowcami świata. Równie dobrze można by wziąć takiego kierowcę na tor, dać mu dwa okrążenia w samochodzie, a potem usadzić w bolidzie Formuły 1 i mierzyć pierwsze okrążenie, a potem porównać z czasem kogoś, kto ma doświadczenie. Doświadczenie w motorsporcie jest kluczowe, szczególnie na najwyższym poziomie."
"Każdy rajd, w którym startuję, jest bardzo trudny. Często znajduję w otoczeniu, do którego nie przywykłem. Nie przywykłem do skoków, szczytów, szutru...
"Nie zmieniam podejścia. Oczywiście szkoda, że nie mamy żadnych punktów na koncie, ale pamiętajmy o tym, że rajdy, w których do tej pory startowałem były bardzo trudne. Oczywiście wpadki i błędy się zdarzają. Ostatnio zdarzyło się ich zbyt wiele z rzędu. Miejmy nadzieję, że ta passa się zakończy i będziemy w stanie podróżować do samej mety."



Ukłon WRC w stronę Polski.
WRC od tego roku nas bardzo rozpieszcza, prawda? Streamy na żywo tylko i wyłącznie dla osób z naszego kraju i wiele innych ciekawych spraw. Jednakże WRC chce być jeszcze bardziej rozpoznawalna, zwłaszcza w naszym kraju - kolejny ukłon w stronę Polski. Co to za ukłon? Otóż wyobraźcie sobie, że stronę wrc.com będziemy mogli przeglądać w... tak, w języku polskim. 



Kolejne stream`y dla nas?
Oczywiście! Będziemy mieli dwa stream`y, oczywiście z dwóch odcinków specjalnych. Pierwszym będzie Super OS, czyli odcinek oznaczony numerem 1 i Power Stage, czyli ostatni odcinek oznaczony numerem 16. Cieszycie się?
Stream`y będą dostępne pod tym adresem.
Super OS:

No i mamy czas załogi Robert Kubica/Maciek Szczepaniak - 00:02:57.5

Wyniki:





Film z przejazdu Roberta i Maćka:
OS2:

Na mecie drugiego odcinka są już aktualni Mistrzowie Świata z czasem - 00:12:29.4. Warunki na trasie są bardzo trudne.
Przypomnijmy, że załoga Kubica/Szczepaniak będzie 14 załogą w kolejności startu na trasie.
Latvala również jest już na mecie - 00:12:32.1
Ostberg "wbił" się pomiędzy dwóch kierowców Volkswagena, dojechał na metę z czasem - 00:12:30.2

Aktualnym liderem w klasyfikacji odcinka jest Hirvonen - 00:12:28.5

Robert Kubica i Maciek Szczepaniak są już na trasie odcinka.

Załoga Tänak Ott / Mõlder Raigo świetnie przejechała drugi odcinek, jak na razie prowadzą - 00:12:26.8
Robert Kubica jedzie dobrym tempem, zobaczymy jak dobrym. Lepiej od Tänak`a jedzie Dani Sordo.
Sordo uzyskuje najlepszy czas jak dotychczas, prowadzi w klasyfikacji odcinka - 00:12:25.5
Kubica i Szczepaniak są już na mecie drugiego OS`u. Uzyskali ósmy czas - 00:12:35.2


OS3:

Robert Kubica i Maciek Szczepaniak uzyskali również ósmy czas na tej próbie.

OS4:

Ford Fiesta Roberta Kubicy stoi na trasie czwartego odcinka specjalnego, jak na razie nie wiadomo co jest przyczyną problemów.
Informacje są przeróżne, jedna mówi o przebitej oponie, inna jeszcze o wypadku. Wiemy tyle, że to raczej koniec dzisiejszego dnia dla naszej załogi. Jeżeli tak też będzie, to polska załoga skorzysta z systemu Rally 2. 
Aktualizacja:
Ford naszej załogi zahaczył o skałę i urwał koło, niestety. To w końcu Rajd Portugalii, takie rzeczy się zdarzają, skały są blisko drogi. Jutro tak jak pisałem - Rally 2.
Na OS`ie 5 dachowanie zaliczył Latvala, na OS`ie 4 odpadł Evans. Trochę przygód dzisiaj miały załogi.
Klasyfikacja generalna po OS`ie 7: