Top Ad unit 728 × 90

 

Przepływomierze w Formule 1

Wiele już słyszeliśmy o przepływomierzach w Formule 1 w związku z dyskwalifikacją Daniela Ricciardo podczas Grand Prix Australii. Wiemy, że ograniczają one przepływ paliwa przy określonych obrotach. Nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale też zdecydowanie ograniczają obroty nowych jednostek napędowych, przez co dźwięk nowych silników po prostu nie zachwyca.

Po pierwszych wyścigach dla wielu usunięcie przepływomierzy byłoby idealnym rozwiązaniem. Poziom decybeli skoczyłby w górę, a skoro kierowcy i tak mają do dyspozycji 100kg paliwa to nie mają jak przekroczyć tego limitu.

Zdaniem FIA taka modyfikacja w postaci usunięcia przepływomierzy, była by niebezpieczna. Dlaczego? Różnice pomiędzy bolidami oszczędzającymi w danym momencie paliwo, a takimi, które jadą na 100% byłyby zbyt wielkie. Nawet teraz jest to problemem, a powodowanie jeszcze większych różnić, mogłoby skończyć się naprawdę źle.

Bernie Ecclestone i Luca di Montezemolo podobno szukają rozwiązania tej sytuacji. Poruszono kwestię skrócenia wyścigów o 30 kilometrów. W ten sposób zawodnicy przez większy dystans mogliby jechać korzystając z większej mocy. Nie musieliby obawiać się przez większą część wyścigu o zużycie paliwa. Ja szczerze mówiąc, byłbym naprawdę przeciwny takim zmianom. Chyba lepiej byłoby dołożyć te kilka kilogramów paliwa więcej, niż skracać fanom weekendy z Formułą 1.

Tymczasem FIA wprowadzi od Grand Prix Hiszpanii zakaz modyfikowania przepływomierzy. Obecnie zespoły dostają urządzenie, które modyfikują by dopasować je do swojej instalacji. Prawdopodobnie to jest powód ciągłych problemów i awarii przepływomierzy w bolidach Red Bulla. Dlatego też zespoły będą musiały stosować je bez zmian, w formie dostarczonej przez producenta.

Na pewno paliwo jest problemem w Formule 1. Wszyscy chcą pokazać jacy są ekologiczni. To może wprowadzić limit zużycia paliwa na te wielkie ciężarówki, które dostarczają sprzęt na weekendy Grand Prix? Może wprowadzić limity przesyłek lotniczych? Przecież można być bardziej eco, na wiele innych sposobów niż ograniczając zużycie paliwa o 10kg na bolid w trakcie wyścigu?
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.