Top Ad unit 728 × 90

 

Głośniejsza Formuła 1 po zmianie rury wydechowej

Jak już wcześniej wspominałem, zespoły i FIA chcą razem działać na rzecz zmiany dźwięku tegorocznych bolidów. Pierwsze modyfikacje planowane były na testy po Grand Prix Hiszpanii i wygląda na to, że faktycznie zostaną wprowadzone zmiany.

W piątek w Chinach ustalono z dostawcami jednostek napędowych, że projektanci skupią się na zmianie końcówki wydechu. W ciągu kolejnych dni mają zostać zaprezentowane rozwiązania, które zostaną przedstawione 6 maja.

Jednym z pomysłów jest przygotowanie standardowej końcówki rury wydechowej, która zostanie wybrana po spotkaniach.

Podobno pierwsze analizy na hamowni wskazują, że zmiana ta przyniesie pozytywny skutek. Pewnie nie taki na jaki do końca liczymy, ale ważne, że szybko pojawią się środki zaradcze.

Inne zmiany, które miałyby być wprowadzone do jednostek napędowych możemy póki co wykluczyć. Rozwój silników jest zamrożony i do końca sezonu to nie ulegnie zmianie. Zresztą głównym powodem tego, że silniki są ciche nie jest ich konstrukcja sama w sobie, ale ograniczenia zużycia paliwa wynikające z regulaminów.

Inne silniki Turbo dlatego wydają z siebie lepszy dźwięk, ponieważ spalają paliwo nawet w wydechu. W F1 chodzi o ekonomię, a dźwięk to stracona energia. To, że zespoły mają ograniczoną ilość paliwa i muszą je jak najlepiej wykorzystać jest moim zdaniem pozytywną stroną tego sportu, bo będzie miało wpływ za kilka lat na zwykłe samochody na naszych ulicach.

W każdym razie nie ma się co załamywać. Widać, że wszyscy pracują nad tym, żeby chociaż trochę dla fanów poprawić dźwięk, a to też jest dobra sytuacja. Czekam na wyniki ich prac.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.