Rajd Portugalii - zapowiedź

Tęskniliście? Myślę, że niektórzy z Was tak i szczerze mam taką nadzieję. Trudno nie tęsknić za WRC, za tymi samochodami, tym dźwiękiem i tymi załogami.

Gdzie tym razem będą walczyły załogi? Oczywiście - w Portugalii. Będzie to drugi szutrowy tegoroczny rajd w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

Impreza ta organizowana jest corocznie właśnie w Portugalii w okolicach Algarve, wyłączając lata 2002-2006. Od roku 1973 jest jedną z eliminacji WRC, jednak sam rajd odbywał się już od roku 1968.

Eliminacja ta w roku 2014 rozgrywana będzie w dniach 3-6 kwietnia, oczywiście załogi będą walczyły tylko i wyłącznie na nawierzchni szutrowej, ale historia zna rundy, które odbywały się na nawierzchniach mieszanych, czyli asfalt-szuter. Mówię tu głównie o czasach pamiętnej grupy B - trzeba otwarcie powiedzieć, że właśnie Rajd Portugalii z roku 1986 (ostatnim roku w którym istniała grupa B) zostanie w pamięci wielu kibiców, niestety w negatywnym znaczeniu tych słów. Właśnie wtedy Ford RS200, którego prowadził Joaquim Santos uderzył w ścianę kibiców stojących na poboczu. Śmierć poniosły trzy osoby, a ponad 30 osób zostało rannych. Poniżej możecie obejrzeć krótką relację z tego rajdu - w minutach 2:08 - 2:36 zobaczycie właśnie ten wypadek. Osoby o słabszych nerwach powinny odpuścić sobie oglądanie tych scen, są one drastyczne.


W roku 1987, czyli rok po wcześniej wspomnianym wypadku wydarzył się kolejny, równie groźny i podobnego typu. N-grupowe auto, którym podróżował Joaquim Guedes również uderzyło w ścianę kibiców, którzy znów stali zbyt blisko trasy, w tamtych czasach nie było takiego nacisku na bezpieczeństwo ze strony organizatorów, a sami kibice zbytnio nic sobie nie robili z zagrożenia. W tym wypadku w drodze do szpitala umarła jedna osoba, 11 zostało rannych. Podobnie jak przy wcześniejszym filmie, osoby o słabszych nerwach powinny odpuścić sobie oglądanie tych scen, są one drastyczne.



----------------------------------------------------------------------------------------------------


Na starcie zobaczymy aż cztery załogi z naszego kraju, jednak tylko jedna załoga - Robert Kubica i Maciej Szczepaniak będą jechać w najwyższej kategorii.

Numer startowy
Kierowca
Pilot
Samochód
Klasa
10

 Robert Kubica

 Maciej Szczepaniak
Ford Fiesta RS WRC
RC1 WRC M
53

 Aron Domżała

Przemysław Zawada
Citroën DS3 R3T
J-WRC
91

 Hubert Ptaszek

    Kamil Kozdroń
Ford Fiesta R2
RC4
112
Szymon Kornicki

 Przemysław Mazur
Ford Fiesta R2
RC4






























Lista startowa:

Pełną listę startową znajdziecie tutaj.

Runda ta liczyć będzie 16 odcinków specjalnych, z czego najkrótszy będzie liczył 3.27 km, a najdłuższy 31.90 km.

Czwartek/piątek, 3/4 kwietnia 2014 r.
  • Super OS 1 - Lisboa - 3,27 km - 19:01
  • Serwis A - Algarve Stadium - 9:00 (15 minut)
  • OS 2 - Silves 1 - 21,50 km - 11:06
  • OS 3 - Ourique 1 - 25,04 km - 12:06
  • OS 4 - Almodôvar 1 - 26,48 km - 12:49
  • Serwis B - Algarve Stadium - 14:30 (30 minut)
  • OS 5 - Silves 2 - 21,50 km - 15:51
  • OS 6 - Ourique 2 - 25,04 - 16:51
  • OS 7 - Almodôvar 1 - 26,48 km - 17:34
  • Serwis C - Algarve Stadium - 19:00 (45 minut)


Sobota, 5 kwietnia 2014 r. 
  • Serwis D - Algarve Stadium - 09:30 (15 minut)
  • OS 8 - Santa Clara 1 - 19,09 km - 10:50
  • OS 9 - Santana da Serra 1 - 31,90 km - 11:45
  • OS 10 - Malhão 1 - 22,15 km - 12:55
  • Serwis E - Algarve Stadium - 14:15 (30 minut)
  • OS 11 - Santa Clara 2 - 19,09 km - 15:50
  • OS 12 - Santana da Serra 2 - 31,90 km - 16:45
  • OS 13 - Malhão 2 - 22,15 km - 17:55
  • Serwis F - Algarve Stadium - 19:00 (45 minut)


Niedziela, 6 kwietnia 2014 r.
  • Serwis G - Algarve Stadium - 08:55 (15 minut)
  • OS 14 - Loulé 1 - 13,83 km - 09:50
  • OS 15 - São Bras de Alportel 1 - 16,21 km - 10:45
  • OS 16 - Loulé 2 - 13,83 km - 12:00 - Power Stage
  • Serwis H - Algarve Stadium - 13:10 (10 minut)


Tradycyjnie już poniżej obejrzycie filmiki z poprzednich lat.