Pirelli podało mieszanki na 4 pierwsze Grand Prix

Zakończyliśmy już wszystkie przedsezonowe testy, czas na przygotowania do pierwszych Grand Prix tego sezonu.

Pirelli na ten sezon przygotowało opony twardsze, bardziej wytrzymałe i jak już może zauważyliście po testach, zespoły i zawodnicy kompletnie zapomnieli o oponach. Tak jak w poprzednich latach był to główny temat, teraz mają zdecydowanie inne problemy.

Wyboru mieszanek dokonano z myślą o charakterystyce każdego toru w oparciu o wszystkie dane zgromadzone podczas trzech zimowych sesji testowych.

Pirelli podchodzi do pierwszych wyścigów konserwatywnie. W każdym zostanie wykorzystana opona pośrednia. W trzech miękka, a tylko w Malezji twarda.

Grand Prix S. Miękka Miękka Pośrednia Twarda
Australia X X
Malezja X X
Bahrajn X X
Chiny X X

Paul Hembery z Pirelli, powiedział: „Informacje zebrane podczas trzech sesji testów przed sezonem pomogły nam w doborze mieszanek na pierwsze wyścigi. Sprawdziliśmy tegoroczne ogumienie w każdych warunkach: od deszczu w Jerez po jazdę w temperaturze powietrza ponad 25 stopni Celsjusza w Bahrajnie. Na tym etapie możemy stwierdzić, że opony w specyfikacji 2014 prezentują bardziej wyrównaną formę i zużywają się w mniejszym stopniu niż zeszłoroczne – i nie odbywa się to kosztem osiągów. Zrealizowaliśmy także nasz kolejny cel w postaci zmniejszenia ilości „resztek” gumy zalegających na torze”.

„Pośrednia i miękka mieszanka są bardzo dobrze dostosowane do warunków wyścigowych, jakich oczekujemy w Australii, Bahrajnie i Chinach. Spodziewamy się, że te opony zapewnią odpowiedni balans pomiędzy osiągami i strategią – celem są dwa-trzy pit stopy na samochód. Bardziej szorstka nawierzchnia i gorące warunki w Malezji skłoniły nas do wybrania twardej i pośredniej mieszanki – tak jak w zeszłym roku”.