Nowe zasady obowiązujące przy żółtej fladze

Od tego sezonu wprowadzono lepszą kontrolę kierowców w czasie gdy na torze powiewają żółte flagi. Ma to na celu sprawdzenie, czy kierowcy faktycznie zwalniają gdy zdarzy się jakiś incydent przed nimi.

FIA od tego sezonu podzieliła tor na 20 sektorów, a nie tak jak to było do tej pory 3 głównych. W ten sposób będzie można sprawdzić, czy zawodnik zwolnił na krótszym odcinku toru. Wcześniej zawodnik nie mógł poprawić swojego najlepszego czasu w sektorze i telemetria musiała pokazać, że kierowca jest faktycznie wolniejszy w miejscu w którym na torze były żółte flagi.

Teraz gdy powiewa pojedyncza żółta flaga to kierowca musi być wolniejszy o 0,2 sekundy, od swojego najlepszego czasu. Gdy mamy sektor z podwójnymi żółtymi flagami zawodnik musi zwolnić aż o 0,5 sekundy.

Miejmy nadzieję, że wprowadzone zmiany sprawią, iż kontrola kierowców będzie dokładniejsza.