Daniel Ricciardo zdyskwalifikowany

Daniel Ricciardo został po badaniu technicznym wykluczony z wyników Grand Prix Australii. Sędziowie wykryli, że bolid Red Bull pobierał momentami więcej paliwa niż powinien. Tegoroczne bolidy mają czujnik przepływu paliwa. Ogranicza on zużycie do 100kg na godzinę.

Dokładne zapisy w regulaminie technicznym F1 dotyczące tej sytuacji:
5.1.4 Przepływ paliwa nie może przekraczać 100kg/h.
5.1.5 Poniżej 10500rpm przepływ paliwa nie może przekraczać Q (kg/h) = 0.009 N(rpm)+ 5.5

Limit przepływu, wygląda więc jak na grafice poniżej. Przy określonych obrotach silnik może pobierać określoną ilość paliwa. W RB10 limit był wiele razy w trakcie wyścigu przekraczany.

Oznacza to, że Kevin Magnussen awansował na druga pozycję, a Jenson Button trzecią. Sergio Perez awansował do punktowanej dziesiątki. Zaktualizowane wyniki znajdziecie poniżej. Pozostali zawodnicy również przesunęli się o 1 pozycję wyżej.

Wyniki GP Australii po dyskwalifikacji Daniela Ricciardo

Poz Nr Kierowca Zespół
1 6 Nico Rosberg Mercedes
2 20 Kevin Magnussen McLaren
3 22 Jenson Button McLaren
4 14 Fernando Alonso Ferrari
5 77 Valtteri Bottas Williams
6 27 Nico Hulkenberg Force India
7 7 Kimi Raikkonen Ferrari
8 25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso
10 11 Sergio Perez Force India
11 99 Adrian Sutil Sauber
12 21 Esteban Gutierrez Sauber
13 4 Max Chilton Marussia

Klasyfikacja kierowców

Poz Kierowca Punkty
1 Nico Rosberg 25
2 Kevin Magnussen 18
3 Jenson Button 15
4 Fernando Alonso 12
5 Valtteri Bottas 10
6 Nico Hulkenberg 8
7 Kimi Raikkonen 6
8 Jean-Eric Vergne 4
9 Daniil Kvyat 2
10 Sergio Perez 1
11 Adrian Sutil 0
12 Felipe Massa 0
13 Marcus Ericsson 0
14 Jules Bianchi 0
15 Daniel Ricciardo 0
16 Lewis Hamilton 0
17 Sebastian Vettel 0
18 Max Chilton 0
19 Romain Grosjean 0
20 Pastor Maldonado 0
21 Esteban Gutierrez 0
22 Kamui Kobayashi 0

Klasyfikacja konstuktorów

Poz Zespół Punkty
1 McLaren 33
2 Mercedes 25
3 Ferrari 18
4 Williams 10
5 Force India 9
6 Toro Rosso 6
7 Sauber 0
8 Marussia 0

Wcześniej sędziowie zdecydowali o nieprzyznawaniu żadnej kary Kamui Kobayashiemu za staranowanie Felipe Massy na starcie wyścigu.

Japończyk podczas dojazdu do pierwszego zakrętu nie wyhamował uderzając w Felipe Massę i zakończył tym samym wyścig. Jak się okazało, przyczyną kolizji była usterka hamulców w Caterhamie CT05 Kobayashiego, przez co kierowca uniknął jakichkolwiek sankcji, ponieważ wydarzenia z pierwszego okrążenia nie były spowodowane z jego winy.