Jedną z wielu zmian w Regulaminie Technicznym na ten sezon jest zmniejszenie dopuszczalnej całkowitej masy paliwa aż o 30 procent - do 100 kilogramów na wyścig. W związku z tym wśród fanów daje się odczuć obawy o prawdopodobnie zachowawczy styl jazdy kierowców, a co za tym idzie - spadek atrakcyjności całego widowiska.
Fernando Alonso przekonuje, że kibicom ciężko będzie zauważyć jakiekolwiek różnice - nawet, gdy dany zawodnik zacznie oszczędzać paliwo. Hiszpan powołuje się na doświadczenia z delikatnymi oponami Pirelli.
"W porównaniu z poprzednimi sezonami nie spodziewam się znaczących zmian. Przez ostatnie parę lat musieliśmy szczególnie dbać o opony kontrolując poziom ich degradacji. Teraz w ten sam sposób zatroszczymy się o zarządzanie nowymi systemami i zużycie paliwa.
Ciężko będzie to odnotować śledząc wyścig w telewizji czy z trybun. Na dystansie jednego okrążenia straty mogą wynieść może dwie, trzy dziesiąte sekundy. Zauważenie różnicy w tempie na konkretnym fragmencie toru wymaga już wiedzy eksperta."
Kierowca Scuderii uważa też, że kontrowersyjne zmiany wywrą mniejszy wpływ na sposób ścigania, niż się powszechnie przewiduje.
"Sposób przyspieszania i dostarczania momentu obrotowego jest odmienny niż dotychczas, inaczej niż kiedyś zmieniamy też biegi. Z nowych narzędzi musimy wycisnąć ile tylko się da, wciąż uczymy się nowych rzeczy.
Taka jest natura motorsportu. Nic się nie zmieni w kwestii adrenaliny, wyprzedzania, strategii, współpracy z kierowcami, zarządzania oponami. Gdy już zgasną czerwone światła, niewiele będzie różnic w porównaniu z zeszłym rokiem."
Jakie jest Wasze zdanie? Obawiacie się jazdy o kropelce i gierek strategicznych?
Źródło
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2021
- _Przewodnik dla fanów
- _Kalendarz 2021
- _Wyniki
- _Składy zespołów
- _Prezentacje bolidów
- Sezon 2022
- _Opis zmian w regulaminach
- _Regulamin do ściągnięcia
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Formuła E
- _Powtórki F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- Kup dostęp do transmisji
- _F1 w player.pl
- _F1 TV
- Echa Padoku
- Książki