Możliwe zmiany w formacie kwalifikacji na sezon 2014

FIA i zespoły będą w najbliższym czasie rozmawiać o planowanych zmianach w formacie kwalifikacji na sezon 2014. Spotkanie odbędzie się 21 lutego i zmiany mogą zostać już wprowadzone po raz pierwszy w życie w Australii.

Zawodnicy w ostatnich sezonach mało jeżdżą w Q3 by zachować opony na wyścig. Nie podoba się to władzom serii i zespołom. Ja również nie jestem fanem takich strategicznych zagrywek. Skoro kwalifikacje mają wyłonić najszybszego zawodnika na dystansie jednego okrążenia, to teraz na pewno tak to nie wygląda.

Jakie są proponowane zmiany?

- zawodnicy do wyścigu mogliby startować na oponach z Q2
- Pirelli może dostarczyć dodatkowy komplet opon kwalifikacyjnych na Q3, po sesji były by one zwracane do dostawcy opon.
- Q3 może być wydłużone do 15 minut, by zapewnić czas na 2 przejazdy

Niestety, żeby nowe przepisy weszły w życie, muszą się na nie zgodzić wszystkie zespoły. Moim zdaniem Pirelli powinno stworzyć oponę kwalifikacyjną, a zawodnicy powinni startować do wyścigu na oponach przez siebie wybranych.

Powyższe zmiany mogą poprawić kwalifikacje, ale niestety niektóre zespoły mogą się sprzeciwić. Co myślicie o powyższych propozycjach?