Krótko mówiąc zawodnicy lepsi, a więc pewnie zarabiający więcej muszą płacić więcej. Podobnie sprawa wygląda u zespołów. Wszystkie zasady dotyczące naliczania kosztów znajdziecie w regulaminie FIA - tutaj. Zawodnicy płacą na start sezonu 10,000$ wpisowego i potem po 1,000$ za każdy zdobyty punkt.
Poniżej w tabelach znajdziecie kwoty jakie kierowcy i zespoły musiały zapłacić przed startem sezonu 2014. Liczba punktów odnosi się do zeszłego sezonu.
Wydatki kierowców na superlicencje
Kierowca
|
Podstawa
|
Liczba punktów
|
$ za punkty
|
+ podstawa
| |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | 10 000 | 397 | 397 000 | 407 000 |
2. | Fernando Alonso | 10 000 | 242 | 242 000 | 252 000 |
3. | Lewis Hamilton | 10 000 | 189 | 189 000 | 199 000 |
4. | Kimi Raikkonen | 10 000 | 183 | 183 000 | 193 000 |
5. | Nico Rosberg | 10 000 | 171 | 171 000 | 181 000 |
6. | Romain Grosjean | 10 000 | 132 | 132 000 | 142 000 |
7. | Felipe Massa | 10 000 | 112 | 112 000 | 122 000 |
8. | Jenson Button | 10 000 | 73 | 73 000 | 83 000 |
9. | Nico Hulkenberg | 10 000 | 51 | 51 000 | 61 000 |
10. | Sergio Perez | 10 000 | 49 | 49 000 | 59 000 |
11. | Adrian Sutil | 10 000 | 29 | 29 000 | 39 000 |
12. | Daniel Ricciardo | 10 000 | 20 | 20 000 | 30 000 |
13. | Jean-Eric Vergne | 10 000 | 13 | 13 000 | 23 000 |
14. | Esteban Gutierrez | 10 000 | 6 | 6 000 | 16 000 |
15. | Valtteri Bottas | 10 000 | 4 | 4 000 | 14 000 |
16. | Pastor Maldonado | 10 000 | 1 | 1 000 | 11 000 |
17. | Jules Bianchi | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
18. | Max Chilton | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
19. | Kevin Magnussen | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
20. | Daniił Kwiat | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
21. | Kamui Kobayashi | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
22. | Marcus Ericsson | 10 000 | 0 | 0 | 10 000 |
Suma: | 220 000 | 1672 | 1 672 000 | 1 892 000 |
Zespoły płacą dużo więcej. Pół miliona dolarów podstawy i 5000$ dolarów za punkt (Mistrzowski zespół płaci jeszcze 1000$ więcej). W kwoty wliczona jest też coroczna inflacja na poziomie 1,6%. Nie ma się co dziwić, że rok temu Lotus momentami wolałby, żeby Kimi punktów nie zdobywał.
Opłaty zespołów za start w sezonie 2014
Zespół
|
Podstawa
|
Liczba punktów
|
$ za punkty
|
+podstawa
| |
---|---|---|---|---|---|
1 | Red Bull | 508 000 | 596 | 3 633 216 | 4 141 216 |
2 | Mercedes GP | 508 000 | 360 | 1 828 800 | 2 336 800 |
3 | Ferrari | 508 000 | 354 | 1798320 | 2 306 320 |
4 | Lotus | 508 000 | 315 | 1600200 | 2 108 200 |
5 | McLaren | 508 000 | 122 | 619760 | 1 127 760 |
6 | Force India | 508 000 | 77 | 391160 | 899 160 |
7 | Sauber | 508 000 | 57 | 289560 | 797 560 |
8 | Toro Rosso | 508 000 | 33 | 167640 | 675 640 |
9 | Williams | 508 000 | 5 | 25400 | 533 400 |
10 | Marussia | 508 000 | 0 | 0 | 508 000 |
11 | Caterham | 508 000 | 0 | 0 | 508 000 |
Suma | 5 588 000 | 1919 | 10 354 056 | 14 926 056 |