Nowy wyświetlacz na kierownicy i trochę o Turbo z przeszłości


Na filmie poniżej zobaczycie historię Formuły 1. Bolidy z silnikami Turbo, których moc podczas kwalifikacji przekraczała spokojnie 1200KM. Dodatkowo, zawodnicy mogli wtedy korzystać z opon kwalifikacyjnych. Jackie Stewart pokaże wam, jak kierowca w czasie wyścigu musiał kontrolować ciśnienie oleju, paliwa. Jak sprawdzał ilość paliwa, która musiała mu starczyć do końca wyścigu i temperaturę silnika.

Następnie porównajcie to stanowisko kierowcy z powyższym zdjęciem. Niektóre zespoły w tym roku korzystają z nowych kierownic, na których znajduje się wielki 4,3 calowy wyświetlacz. Teraz zawodnicy na pewno mają mniej pracy w kokpicie niż ich poprzednicy ponad 20 lat temu. Wszystkie czynniki kontrolowane w tamtych czasach przez zawodnika, teraz kontrolują komputery.

Zapewne wyświetlacz będzie pokazywał informacje związane z działaniem silnika, poziomem paliwa jak i naładowaniem baterii systemu ERS.

Możliwe, że Kimi Raikkonen do swojego Ferrari w takim wypadku wmontuje jeszcze jakąś mapę, co nie zabłądzi jak dwa lata temu na Interlagos. ;-)

W każdym razie możliwości tego urządzenia są duże. McLaren Electronics przygotował dwie wersje wyświetlacza PCU-8 i PCU-8D. Zespoły same mogą wybierać z jakiego wyświetlacza chcą korzystać.