Tor pomiędzy jeziorami - Grand Prix Brazylii

Ostatnim wyścigiem zwieńczającym tegoroczny kalendarz i sezon 2013, jest Grand Prix Brazylii. Na wspaniałym torze o nazwie Autódromo José Carlos Pace kierowcy przeniosą się w świat legendarnego kierowcy F1- Ayrtona Senny. Brał on udział przy projektowaniu tego toru. Wielka kariera i jego niedościgniony talent wpłynął na popularność F1 w Brazylii. Obok GP Włoch, jest to tak samo ekscytujący wyścig pełen temperamentu i ciepła narodu brazylijskiego. Bardzo miło wspomina go każdy kierowca chwaląc atmosferę i przygotowanie weekendu.

Tegoroczny wyścig będzie bardzo znaczący dla Felipe Massy. Bowiem kończy on karierę w zespole Ferrari. Przecież to tutaj w 2008 roku o mało co nie został on mistrzem świata.

Interlagos to jeden z tych torów, na których doświadczenie wygrywa z brawurą. Bardzo nierówna nawierzchnia, mocno eksploruje nie tylko opony a jednostki napędowe. Linia start/ mety zaczyna się na długiej prostej, gdzie by dohamować do pierwszego zakrętu, należy rozpędzony bolid z 320 km/h zredukować do 100 km/h. Zakręt jest bardzo zdradliwy przez nachylenie i ukryty wierzchołek. Przy umiejętności późnego dohamowywania będzie to dobre miejsce na wyprzedzanie. Mijając sekwencję Senna S wychodzi się na łuk, który prowadzi do prostej ze strefą DRS i zakrętów o dużych przeciążeniach rzędu 5 G. Stara nawierzchnia i wąski tor w tym miejscu nie pozwala na odjechanie do zewnętrznych tarek gdyż po ich zahaczeniu bolid spadnie w poślizg. Po szykanie 6 i 7 samochód wyhamowuje do ósmego zakrętu, który jest często zmorą kierowców. Całym bolidem wjeżdża się na tarkę gdzie automatycznie traci przyczepność. Po zakręcie 9 następuje przedziwna prosta z łamaną nawierzchnią. Bolidy osiągają tam duże prędkości by siła docisku była wysoka i kierowca nie zaliczył pobocza. Specyfika tego "zakrętu" jest przez wielu uznawana do niepodrobienia. Wyjście z zakrętu 10 i szybki przejazd przez 11, umiejscawia bolid w najważniejszym miejscu na torze- szykanie 12. Tam kierowcy mają za zadanie jak najpóźniej wyhamować bolid ale nie przestrzelić zakrętu, gdyż skończyło by się to wielką stratą czasową. Między tamtą lokalizacja a metą jest jeszcze spora część toru, jednak to tylko "łamany łuk", który pokonuje się z dużą prędkością. Ostatni wiraż 15 rozpoczyna drugą strefę DRS kończąc okrążenie.

GP Brazylii jest najodpowiedniejszym na zakończenie sezonu. Atmosfera i trudność toru odzwierciedla cały sens Formuły 1. Jest to świat hermetyczny i przeznaczony nie dla każdego, jednak przez pasję, którą dzielą między sobą fani i kierowcy, staje się on przyjemniejszy i bardziej gościnny.