Top Ad unit 728 × 90

 

Tajemnicza forma Red Bulla = podwójny DRS

Jeśli się troszkę cofniemy w czasie to McLaren był na topie. Wygrali trzy wyścigi pod rząd. Od Singapuru coś się zmieniło. Red Bull nagle wrócił do formy. Zwycięstwo w Japonii było osiągnięte w niesamowitym stylu, Vettel prowadził od startu do mety. Wygrał też kwalifikacje i osiągnął najlepszy czas okrążenia.

Dotychczas ich największym problemem były kwalifikacje. Bolidy Red Bulla nie osiągały nigdy dobrych maksymalnych prędkości, wykorzystywały natomiast większą prędkość w zakrętach. O ile pomagało im to w czasie kwalifikacji, to w czasie wyścigu gorzej szło im wyprzedzanie.


Podczas minionego weekendu wyszło na jaw, że Red Bull już od GP Singapuru korzysta z podwójnego DRS-u, a raczej DRD czyli urządzenia zmniejszającego opór (drag reduction device). Bardziej przypomina ono projekt Lotusa niż Mercedesa, o którym tyle się mówiło.

Nie ma tutaj żadnego połączenia z przednim skrzydłem. Całe urządzenie znajduje się w tylnej sekcji. Gdy DRS jest włączony, klapa się podnosi i ujawnia wlot powietrza, którego strumień kierowany jest w okolice dyfuzora. Jak wiemy jest to miejsce, które w bolidzie produkuje ogromną część docisku. Powietrze które jest tam kierowane, ma na celu zakłócenie jego pracy. Skoro dyzufor nie generuje takiego docisku, bolid jest szybszy na prostych. Najbardziej zyskują na tym w kwalifikacjach.

Widać, że tego rodzaju usprawnienie w Red Bullu przyniosło dużo korzyści. Ferrari i McLaren nie poruszają tej kwestii rozwoju. Lotus już od kilku wyścigów ma podobne urządzenie, niestety w Belgii i w Japonii po treningach rezygnowali z DRD i wracali do standardowego tylnego skrzydła. Ciekawe co przyniesie końcówka sezonu. Możliwe, że będzie to znaczący element w walce o tytuły mistrzowskie.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.