Top Ad unit 728 × 90

 

Czas na analizę przed GP Singapuru

Lewis Hamilton po raz piąty w tym sezonie wystartuje z pole position. Po raz czwarty z rzędu to bolid McLarena wygrywa kwalifikacje. Trzy ostatnie udało im się zamienić w wygraną. Czy poprawią te statystyki w Singapurze? Ostatnie trzy Grand Prix na tym torze wygrywał kierowca startujący z pole position.

Pastor Maldonado po raz drugi startuje z pierwszego rzędu w tym roku. W Hiszpanii udało mu się zwyciężyć. Tutaj ciężko określić jak duże są jego szanse. Z trzeciego pola startuje Sebastian Vettel i to on powinien być największym zagrożeniem dla Hamiltona w tym wyścigu. Jednak wysokie zużycie opon, oraz bardzo możliwy wyjazd samochodu bezpieczeństwa sprawiają, że ciężko przewidzieć rezultat końcowy.

Kierowcy Mercedesa nie przejechali w kwalifikacjach okrążenia na czas (w Q3), dlatego też mają możliwość wystartowania na twardszej mieszance i pojechania z inną strategią.

Start

Prosta prowadząca do pierwszego zakrętu nie jest długa. Dodatkowo startujący na parzystych polach startowych są zdecydowanie w gorszej sytuacji. Ich miejsca nie są tak nagumowane i patrząc na poprzednie wyścigi na tym torze, przeważnie tracą pozycję na starcie.

Ciekawi mnie też czy Pastor Maldonado tym razem poprawnie wystartuje, w Belgii miał bardzo wyraźny falstart. Zderzył się w tym roku też już raz z Hamiltonem. Dla tego ostatniego najważniejsze jest uciekać od startującego z piątej pozycji Fernando Alonso.

Jak już wcześniej wspomniałem, poza kierowcami Mercedesa pierwsza ósemka startuje na super miękkiej mieszance. Daje ona dużo lepsze czasy, ale bardzo szybko się zużywa. Rok temu kierowcy zjeżdżali do boksów koło dziesiątego okrążenia.

Co do późniejszej strategi to bardzo ciekawe będzie, czy zespoły pójdą w mniej zjazdów na miękkiej mieszance, czy lepsze tempo super miękkiej mieszanki. Pierwsza ósemka, powinna wypracować sobie przewagę nad pozostałymi zawodnikami, ponieważ ich opony przejechały już minimum 3 okrążenia. Na pewno nie chcieliby wyjazdu samochodu bezpieczeństwa zaraz po starcie.

W ten sposób po swoim pierwszym zjedzie wylądowaliby daleko w środku stawki, a na tym torze nawet z DRS ciężko wyprzedzać. Chociaż dla nas na pewno byłby to ciekawszy scenariusz. Ci startujący na twardszej mieszance będą na pewno mieli lepiej pod koniec wyścigu. Tor będzie bardziej nagumowany, a ich opony będą się wolniej zużywać.

Dla przypomnienia jak wygląda tor w Singapurze, okrążenie z najnowszej gry F1 2012 poniżej:



PS: Robert Kubica już za tydzień wystartuje w kolejnym rajdzie.

Uczestnictwo Polaka we włoskim rajdzie Rally di Bassano zostało dzisiaj oficjalnie potwierdzone przez organizatorów. Polski kierowca wystartuje w Subaru Imprezie WRC S12B, które zostało odbudowane w ekspresowym tempie po wypadku na drugim odcinku specjalnym rajdu San Martino di Castrozza.

Tym razem pilotem Roberta będzie Emanuele Inglesi. Jakub Gerber będzie w ten weekend pilotował Jana Chmielewskiego w Rajdzie Polski.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.