Top Ad unit 728 × 90

 

Analiza przed startem GP Monaco 2012

Red Bull i Mark Webber zapewne będą chcieli dziś powtórzyć wyścig z sezonu 2010. Australijczyk wtedy również startował z pole position i dowiózł do mety pierwszą pozycję. Głodny zwycięstwa jest oczywiście Michael Schumacher, ale ciężko będzie wyprzedzać w Monaco.

Wczorajsze wyścigi GP2 i GP3 pokazały, że podczas startu bardzo łatwo o wypadek. Webber jak wiemy nie jest też za dobry podczas startowania i łatwo traci pozycję. Oczywiście problemem dla innych jest dosyć wąski dojazd do pierwszego zakrętu. Mark będzie się bronił tylko na 300m odcinku i zapewne ustawi się po lepszej stronie blokując przeciwników.

Lewis Hamilton w tym sezonie jeszcze nie wygrał wyścigu, ale trzecia pozycja na starcie jest dobrym miejscem do ataku. Trudno powiedzieć jak wystartują kierowcy przed nim. Rosberg startuje z gorszej strony, jednak rzadko kiedy udaje się wyprzedzić startującemu z trzeciej pozycji tego drugiego. W Monaco nie można zapomnieć o jednym, bardzo duży wpływ na końcowy wynik ma nieprzewidywalność wyjazdu samochodu bezpieczeństwa  i wypadki na ulicznym torze.

W walce o zwycięstwo teoretycznie powinna się głównie liczyć pierwsza trójka. Nie można jednak wykluczyć startujących za nimi Grosjeana i Alonso. Ferrari pokazało, że ma na tym torze dobre tempo, nie wiadomo jednak jak przełoży się to na awans o kilka pozycji w trakcie wyścigu.

Co do strategii, to najlepiej zjeżdżać do boksów tutaj jak najmniej razy. Rok temu Vettel zjechał tylko raz i chciał dojechać do mety na jednym komplecie. Pod koniec wyścig przerwano i spokojnie mógł zmienić opony nie ponosząc żadnej kary.

Lotusy w dotychczasowych przejazdach pokazały, że lepiej jadą na twardszej mieszance. Dlatego też po zmianie opon zapewne dłużej będą z nich korzystać niż przeciwnicy. Na twardszej mieszance do wyścigu wystartuje też Sebastian Vettel z 9 miejsca na starcie. Oznacza to, że o ile nie straci pozycji na starcie awansuje w momencie zjazdów do boksów swoich przeciwników.

Każdy wyjazd samochodu bezpieczeństwa może pokrzyżować plany strategów. Nie można też wykluczyć opadów deszczu, które już od czwartku są zapowiadane. Mnie ciekawi jak poradzi sobie Schumacher, oraz Perez i Maldonado. Ci dwaj ostatni startują z końca stawki i będzie ciekawe zobaczyć jak przebijają się do przodu.

Poniżej kilka przykładów jak nie wyprzedzać w Monaco:











Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.