Top Ad unit 728 × 90

 

Nowe opony Pirelli na nowy sezon - w nowych kolorach

Pirelli zaprezentowało nowe opony, z których kierowcy będą korzystać w trakcie sezonu 2012. Producent potwierdził, że opony będą jeszcze bardziej miękkie by polepszyć standard ścigania w Formule 1. Super miekka mieszanka będzie bez zmian, opony będą miały nowe malowania i konstrukcyjnie będą bardziej kwadratowe.

Ten kształ spowoduje, że opona będzie miała lepszy kontakt z podłożem. Zakazanie dmuchanych dyfuzorów spowoduje zmniejszenie docisku na każdą z opon, dlatego też taka zmiana. Opony będą od siebie się mniej różnić. Rok temu było to 1,5 sekundy na okrążeniu teraz ma to być połowa tej różnicy.

Zaprezentowano nową oponę deszczową z niebieskim malowaniem po boku, opona przejściowa ma natomiast nowy zielony kolor. W przeciwieństwie do slicków te opony nie nazywaja sie już Pirelli Zero, a Cinturato



Slicki zachowają swoje dotychczasowe barwy, z tym wyjątkiem, ze srebrna będzie dużo ciemniejsza.

Paul Hembery przyznał: „Mieliśmy wprowadzić zmiany i celem tych zmian jest zacieśnienie ścigania. Są mniejsze różnice pomiędzy mieszankami. W ubiegłym roku zespoły dokonywały wyborów w oparciu o ogumienie, między którym występowała różnica 1,5 sekundy na jednym okrążeniu. Staraliśmy się zejść poniżej jednej sekundy, a naszym celem jest ustabilizowanie tego poziomu na około 0,8 sek”.

Supermiękka mieszanka została praktycznie taka sama, jak w ubiegłym roku, ale pozostałe trzy rodzaje ogumienia są teraz bardziej miękkie, aby zamknąć diametralne różnice. Największą metamorfozę przeszła twarda mieszanka. „Twarde opony będą teraz zbliżone, a nawet nieco szybsze niż średnia mieszanka z ubiegłego sezonu, więc jest to znaczna poprawa osiągów” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Hembery ma nadzieję, że zmniejszenie różnic pomiędzy mieszankami pozwoli zespołom na większą swobodę strategii i zakończenie sytuacji, w której bardziej miękki rodzaj opon był zawsze najczęściej używanym podczas każdego wyścigu minionego sezonu. Włoska firma ma także nadzieję, że w tym roku także będziemy świadkami dużej ilości postojów. „W ubiegłym roku dochodziło średnio do dwóch, trzech postojów i liczymy na to samo. Niektóre wyścigi były jechanie na dwa postoje, niektóre na trzy. Trójka okazała się być najbardziej popularna. Czuliśmy, że to wpływa na ściganie w miły sposób, a opinia publiczna czuła, że trzy postoje są świetną perspektywą. Nie widzieliśmy jednak samochodów na sezon 2012. Ujrzymy je w kilka tygodni. Pogłoski mówią o tym, że będą one dysponowały mniejszym dociskiem niż w ubiegłym roku, ale dobrze wiemy, że rzeczywistość w Formule 1 może okazać się zgoła inna. W teorii powinniśmy mieć kilka ciekawych wyścigów, ale w praktyce byliśmy może zbyt konserwatywni, albo zbyt agresywni. Nie będziemy tego wiedzieć, dopóki nie zaczniemy się ścigać”.



Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.