Top Ad unit 728 × 90

 

Kimi nie może doczekać się powrotu za kierownicę

Zespół Lotus... opublikował wywiad z Kimim Raikkonenem w którym Fin opowiada o swoim powrocie za kółko. Oczywiście nas też ciekawi ile czasu zajmie mu powrót do szybkiej jazdy. Jak widać było po powrocie Schumachera nie jest to łatwe zadanie.

Minęły już trzy tygodnie od czasu, kiedy twoja kandydatura na kierowcę Renault Lotus GP na sezon 2012 została zatwierdzona. Jak odebrałeś reakcje dotyczące Twojego powrotu do F1??
KR: Byłem zaskoczony jak wielki był odzew, więc myślę, że ludzie się za mną stęsknili!

Jaki był najlepszy moment do tej pory? 
KR: Dzień, kiedy Sebastian Vettel udawał mnie na ceremonii rozdania nagród Autosport! No nie, tak na poważnie to dwie wizyty w Enstone, które były niesamowite. Pierwsza z nich, podczas przyjęcia świątecznego całego zespołu, uświadomiła mi, jak duże mam tutaj wsparcie. Druga, w ubiegłym tygodniu, pozwoliła mi zrozumieć, że ten zespół nie został mistrzem świata przez przypadek. Obejrzałem też wszystkie inwestycje, jakie zostały ostatnio dokonane: nowy budynek symulatora, zmodernizowane moduły super-komputera CFD, tunel aerodynamiczny z makietą samochodu w skali 60% … To dodaje mi dużo pewności siebie na nadchodzący sezon.

Jak trudny Twoim zdaniem będzie powrót?
KR:Powiedzmy to w ten sposób: zanim rozpocząłem 2-letni okres startów w rajdach, wcześniej przez dziewięć sezonów jeździłem w Formule 1, wziąłem udział w 157 wyścigach i 18 razy zwyciężyłem. Znam ten sport dobrze. Kiedy zacząłem starty w rajdach i próbowałem formuły NASCAR, musiałem się nauczyć wielu nowych rzeczy, ale jeśli chodzi o Formułę 1 to mam wrażenie, że wracam do domu. Nie mogę się doczekać powrotu za kierownicę.

Czy uważasz, że dużo czasu zajmie Ci powrót do szybkiej jazdy?
KR: Absolutnie nie! Jestem bardziej zmotywowany niż kiedykolwiek i nie uważam, że przestałem być szybkim kierowcą. Oczywiście najtrudniejszą rzeczą będzie dopasowanie się do opon, ale nie martwię się tym tak strasznie. Pomimo, że przepisy techniczne nie zmieniły się znacznie, to dotyczą one wielu zagadnień, a kilka elementów bolidu trzeba będzie ponownie zaprojektować. W efekcie w przyszłym sezonie samochody będą się mocno różniły. Miejsca w klasyfikacji mogą się naprawdę pomieszać, a to sprawi, że będzie bardzo ciekawie.

Jaki jest Twój kalendarz w przygotowaniach do testów?
KR: Do lutego nie przeprowadzamy żadnych testów nowego samochodu, więc trzeba będzie długo poczekać. Ale w styczniu będę mógł zasiąść w bolidzie F1 sprzed dwóch lat. Oczywiście będzie to typowy trening, ale popracuję też nad lepszym poznaniem zespołu i upewnieniem się, że w pełni rozumiem wszystkie zmiany, które nastąpiły w trakcie mojej nieobecności.

Jakie są Twoje cele podczas testów przed sezonem?
KR: Sprawdzenie, czy mamy szybki samochód! Kolejną ważną rzeczą dla mnie będzie poznanie, jak pracuje zespół. Najważniejszym zadaniem będzie poznanie opon Pirelli, ponieważ podejście do tej kwestii jest zupełnie inne niż to, które miałem wcześniej.

Jakie są Toje plany na czas przerwy świątecznej? Czy masz zaplanowane coś specjalnego?
KR: Dużo trenuję. Najważniejszym zadaniem dla mnie jest ponowne umięśnienie kręgów szyjnych, zwłaszcza, że będą mocno obciążane podczas testów. Oczywiście, będę również obchodził Boże Narodzenie wraz z rodziną.

A planujesz jakieś kolejne wyścigi skuterów śnieżnych?
KR: Kiedy spadłem ze skutera byłem zaskoczony jak wielkie poruszenie wywołał mój upadek. Na YouTube możecie zobaczyć, co się stało, a to był prawdopodobnie najłagodniejszy i najwolniejszy wypadek, jaki kiedykolwiek miałem. Jest to niemal żenujące! Tuż przed rozpoczęciem sezonu 2007 wygrałem wyścig skuterów śnieżnych, w tym roku nieźle mi idzie, więc kto wie?
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.