Top Ad unit 728 × 90

 

Morelli się odezwał. Kubica wraca w ...

Menedżer Roberta Kubicy Daniele Morelli poinformował w rozmowie z włoskim magazynem "Italiaracing", że jego podopieczny w styczniu ma wrócić za kierownicę bolidu wyścigowego. Na początku mają to być testy bolidem Formuły Renault 2000, a następnie – jeśli wszystko będzie szło zgodnie z planem – nastąpi przesiadka do mocniejszego auta Formuły Renault 3,5 i w końcu do wyścigówki Formuły 1.

– To prawda, że mamy do czynienia z pewnym opóźnieniem w procesie rehabilitacji – przyznał Morelli, który w czerwcu nie wykluczał jeszcze możliwości powrotu Kubicy do ścigania w Formule 1 w trakcie sezonu 2011. – Robert będzie mógł rozpocząć swoją pracę, kiedy będzie fizycznie gotowy i znajdzie się w takim stanie, jak przed lutowym wypadkiem. Celem był powrót na tor z zespołem Lotus Renault przed zakończeniem naszego kontraktu, który wygasa 31 grudnia. Myślę, że do tego czasu nie będziemy w stanie jeszcze stwierdzić, czy Robert jest w stanie się ścigać.

Menedżer kolejny raz podkreślił, że Kubica mocno pracuje nad powrotem do pełni sprawności. – Codziennie jestem świadkiem jego determinacji i silnej woli – powiedział. – Jest bardzo mocnym kierowcą i wszyscy o tym wiedzą. Jestem pewien, że się nie zmienił. On sam zadecyduje o tym, kiedy będzie gotów sprawdzić się w samochodzie F1.

Zdaniem Morelliego pierwsze testy na torze nastąpią w samochodzie Formuły Renault 2000 – takim, jakim Kubica ścigał się w latach 2001-2002 po zakończeniu kariery w kartingu. To małe, wyposażone w skrzydła wyścigówki z silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy około 190 koni mechanicznych. – Po takim teście Robert powie nam, czy nie odczuwa bólu i czy wszystko jest w porządku – mówi Morelli. – Potem nadejdzie czas na mocniejszy samochód, być może Dallarę Formuły Renault 3,5. Robert świetnie go zna, zdobył nim mistrzostwo World Series by Renault w 2005 roku. Jeśli poradzi sobie z jazdą takim autem, to będzie oznaczało, że nie będzie problemów z szybką jazdą samochodem F1.

źródło: Italiaracing
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.