Top Ad unit 728 × 90

 

McLaren Renault, Toro Rosso Honda w sezonie 2018

Auto motor und sport właśnie poinformował o wielkich zmianach w Formule 1. W przyszłym sezonie czeka nas duża nowości. McLaren uwolnił się od jednostek Hondy, mają już podpisaną umowę z Renault, czekamy tylko na potwierdzenie od poszczególnych zespołów. Toro Rosso nie tylko otrzyma w przyszły roku japońskie silniki, ale też zwolnili z umowy Carlosa Sainza, który przejdzie do zespołu Renault. W jego miejsce pojawi się natomiast Pierre Gasly. Co ciekawe ta zmiana kierowców może nastąpić już w GP Malezji.

Co te wszystkie zmiany dadzą poszczególnym zespołom i kierowcom?

McLarenowi może uda się utrzymać Fernando Alonso, który powiedział, że z Hondą już kolejnego sezonu upokorzeń nie wytrzyma. Swoją drogą silniki Renault są w tym sezonie równie zawodne, jeśli za przykład weźmiemy takiego Maxa Verstappena.

McLaren będzie musiał płacić Renault za silniki i pensję Alonso, ale mają nadzieję, że lepsze wyniki pozwolą im na pozyskanie nowych sponsorów

Honda pozostanie w Formule 1 z Toro Rosso. Japończycy przez kolejny rok będą mogli poprawiać swoje silniki, a przy okazji będą dużo mniej płacić niż w McLarenie. Red Bull przy okazji będzie mógł obserwować sytuacje i jeśli w końcu silniki Hondy okażą się lepsze od Renault to będziemy mieli kolejny transfer w kolejnych latach.

Renault za anulowanie kontraktu na dostawę silników dla Toro Rosso otrzyma lepszego niż Palmer kierowcę. Ten ostatni otrzyma dodatkowo kilka milionów za anulowanie swojego kontraktu.

Carlos Sainz w swoim obecnym zespole się trochę zasiedział. W lato już mówił, że prawdopodobnie zmieni otoczenie, ponieważ jeszcze żaden kierowca tak długo w Toro Rosso nie został. Dostanie się do fabrycznego zespołu Renault obok Hulkenberga, a w tym czasie Red Bull w końcu będzie mógł wypromować do F1 kolejnego ze swoich juniorów, Pierre Gasly to przecież zeszłoroczny mistrz serii GP2.

Tym samym jak ułożymy sobie te wszystkie powyższe puzzle to w Formule 1 coraz mniej miejsca dla Roberta Kubicy. Polak w teorii jeszcze może się dostać do Saubera lub Williamsa. Szanse są jednak coraz mniejsze.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.