Top Ad unit 728 × 90

 

Analiza przejazdów Kubicy

W poniższym poście znajdziecie dokładne czasy przejazdów Roberta Kubicy w trakcie wczorajszego testu. Nie ma tu wszystkich okrążeń. Są wybrane przejazdy, które potrzebne były do tej analizy. Jeśli dobrze wszystko odczytuje, to Renault powinno jak najszybciej próbować wsadzić Polaka ponownie do swojego bolidu.

Na początku wczorajszego testu Robert przejechał oczywiście kilka okrążeń instalacyjnych. Proste zapoznanie z bolidem i przypomnienie toru. Jest to jak najbardziej standardowa procedura.

STINT OKRĄŻEŃ CZASY
1 stint 1 Instalacyjne okrążenie
2 stint 1 Instalacyjne okrążenie
3 stint 1 Instalacyjne okrążenie
4 stint 3 1'24,299
Super miękkie 1'23,383
1'22,701
5 stint 2 1'22,130
Super miękkie 1'22,340

Chwilę później przeszedł do pierwszych okrążeń mierzonych. Widać, że praktycznie od pierwszego momentu jego czasy były poprawiane i systematycznie podwyższał sobie poprzeczkę.

Zespół następnie rozpoczął testy nowych części, na bolidzie widzieliśmy zamontowanych wiele czujników i prowadzony był między innymi pomiar przepływu powietrza. Robert w tym czasie dalej poprawiał swoje czasy. Tutaj jeszcze nie mamy regularnych przejazdów. Polak przecież dopiero pierwszy raz wsiadł do tego bolidu.

Renault RS17 to bolid hybrydowy. Kubica w tym czasie uczył się tego kiedy odzyskiwana jest energia, jak ładować baterie i wykorzystywać ich moc na kolejnych szybkich okrążeniach. Do tego oczywiście doszły pierwsze zmiany w ustawieniu bolidu, na pewno Robert zmieniał ustawienia dyferencjału, czy docisku, tak żeby najlepiej podpasywać bolid pod późniejsze przejazdy.

STINT OKRĄŻEŃ CZASY
6 stint 1'20,418
Super miękkie 1'20,327
1'22,507
1'20,470
1'28,312
7 stint 9 ?
Super miękkie 1'20,300
1'41,017
1'20,499
1'20,626
1'30,963
1'21,201
1'29,131
1'20,255
8 stint 9 1'25,204
Super miękkie 1'30,896
1'19,972
1'29,106
1'19,681
1'22,740
1'20,021
1'34,090
1'19,937
9 stint 9 ?
Super miękkie 1'25,585
1'32,842
1'26,573
1'20,230
1'27,742
1'20,893
1'29,827
1'20,513
10 stint 5 1'19,893
Super miękkie 1'34,679
1'22,063
1'30,346
1'19,992

W tym teście najwidoczniej najważniejsze było poznanie tempa Roberta w dłużysz przejazdach na twardszej mieszance, z jak się domyślamy większą ilością paliwa w baku. Zespół na pewno chciał porównać tempo z swoimi podstawowymi zawodnikami, nie zdradzając przy tym nam zbyt wielu szczegółów.

Poniżej mamy najciekawsze stinty. Dłuższe przejazdy na oponach miękkich. Tempo Kubicy lepsze, a przynajmniej porównywalne z tym jaki prezentowali Hulkenberg i Palmer w wyścigu. Zresztą, porównajcie sami.

STINT OKRĄŻEŃ CZASY
11 stint 13 1'22,224
Miękkie 1'22,934
1'21,208
1'21,436
1'21,356
1'21,344
1'21,575
1'21,180
1'21,548
1'21,053
1'21,654
1'21,521
1'21,382
12 stint 14 1'21,032
Miękkie 1'21,142
1'21,051
1'20,990
1'21,981
1'21,823
1'21,913
1'22,830
1'22,516
1'22,411
1'22,210
1'22,717
1'22,360
1'21,630
13 stint 11 1'21,828
Miękkie 1'21,752
1'22,189
1'21,901
1'22,009
1'21,783
1'21,550
1'21,386
1'21,718
1'21,555
1'22,152

Poniżej macie czasy Palmera i Hulkenberga. Na czerwono zaznaczyłem ich okrążenia na tej samej mieszance z zapewne podobnie zapełnionym bakiem. Zakładam tutaj, że Kubica na koniec przejazdów nie miał pustego baku, tylko spokojnie mógłby przejechać kolejne 10 okrążeń.



Pod koniec mieliśmy jeszcze kilka przejazdów w tym te na ultra miękkiej mieszance. Robert nie zdołał pokonać tutaj kierowców Renault z kwalifikacji, ale był już pewnie wykończony po całym dniu testów w tak wysokiej temperaturze i wilgotności. Przypominając, że był to jego pierwszy kontakt z tym bolidem i każdy kolejny powinien być jeszcze lepszy.

STINT OKRĄŻEŃ CZASY
14 stint 3 1'19,467
Super miękkie 1'29,994
1'19,496
15 stint 3 1'18,952
Super miękkie 1'36,341
1'19,566
16 stint 3 1'19,110
Ultra miękkie 1'31,507
1'19,206
17 stint 1 1,18'572
Ultra miękkie
18 stint 2 1'18,974
Czerwona flaga

Poniżej reakcja Jolyona Palmera na powyższą analizę:


Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.