Top Ad unit 728 × 90

 

Wyniki GP Chin 2017 - Hamilton zwycięzcą

Lewis Hamilton wygrał w Chinach po arcyciekawym wyścigu. Prowadzenie Brytyjczyka przez większą część wyścigu było niezagrożone, ale były momenty w których Sebastian Vettel mu mocno zagrażał. Ostatecznie po walce na torze z Raikkonenem i kierowcami Red Bulla Niemiec dojechał drugi. Ostatni stopień podium zajął startujący z 16 pozycji Max Verstappen.

Wyścig rozpoczął się na przesychającym torze. Tylko Carlos Sainz zaryzykował start na slickach. Reszta stawki wystartowała na oponach przejściowych. Po starcie Hamilton zachował prowadzenie przed Vettelem. Z końca stawki Verstappen zdołał awansować na dziewiątą pozycję. Lance Stroll wycofał się z wyścigu po kolizji z Sergio Perezem, a chwilę później na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa ponieważ na prostej startowej rozbił się Antonio Giovanazzi.

W czasie okresu neutralizacji większość zawodników zjechała po slicki. Vettel spadł w tym czasie na piątą pozycję, a Bottas się obrócił i był dwunasty. Max Verstappen na 8 okrążeniu był już trzeci. Daniel Ricciardo jechał tuż przed nim. Lewis Hamilton pozostał na prowadzeniu.

Tor nadal wysychał, a pierwszą piątkę dzieliły 3 sekundy. Za Hamiltonem między sobą walczyli kierowcy Red Bulla z kierowcami Ferrari. Verstappen wyprzedził Ricciardo i awansował na 2 pozycję na 11 okrążeniu.

Vettel awansował przed Raikkonena na 20 okrążeniu. Kolejne dwa okrążenia potrzebował na przeciśnięcie się przed Ricciardo. Kierowcy w pewnym momencie nawet dotknęli się kołami. Hulkenberg w między czasie dostał dwie kary czasowe za wyprzedzane za VSC i SC.

Na dohamowaniu do nawrotu na 28 okrążeniu błąd popełnił Verstappen i z łatwością Vettel awansował na drugie miejsce za Hamiltona.

Wydawało się, że zawodnicy będą próbować na tych oponach dojechać do mety, ale około 35 okrążenia Vettel i Hamilton pojawili się w alei serwisowej po nowe komplety. Kimi Raikkonen zjechał dopiero na 40 okrążeniu i spadł na piątą pozycję. Dzięki temu Vettel ponownie wylądował za Hamiltonem i tak też dojechali do mety.

Tuż za podium uplasował się Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen. Valtteri Bottas po problemach na początku wyścigu dojechał do mety szósty. Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Sergio Perez i Esteban Ocon zamykali pierwszą dziesiątkę.

Po dwóch wyścigach Sebsatian Vettel i Lewis Hamilton zrównali się ze sobą w klasyfikacji kierowców, ale sezon jeszcze długi.

Czego dowiedzieliśmy się po GP Chin:
1. Woda jest lekiem na całe zło, a nie zmiana przepisów i jest dużo lepsza niż DRS
2. Przy wyprzedzaniu może lepiej iść w jakość, a nie ilość
3. Jak nie możecie znaleźć F1 w Eleven Sports, to wystarczy zmienić kanał na Eleven, a nie szukać w internecie odpowiedzi na to, gdzie leci transmisja...
4. Nie wiem tylko skąd komentatorzy wiedzieli, że Alonso zwolnił, a nie jechał po prostu zwykłym tempem McLarena Hondy
5. Australia oczywiście nie była odpowiednim torem do oceniania możliwości wyprzedzania w sezonie 2017

Poz Nr Kierowca Zespół
1 44 Lewis Hamilton Mercedes
2 5 Sebastian Vettel Ferrari
3 33 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer
5 7 Kimi Raikkonen Ferrari
6 77 Valtteri Bottas Mercedes
7 55 Carlos Sainz Jnr Toro Rosso-Renault
8 20 Kevin Magnussen Haas-Ferrari
9 11 Sergio Perez Force India-Mercedes
10 31 Esteban Ocon Force India-Mercedes
11 8 Romain Grosjean Haas-Ferrari
12 27 Nico Hulkenberg Renault
13 30 Jolyon Palmer Renault
14 19 Felipe Massa Williams-Mercedes
15 9 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari


Klasyfikacja kierowców

Kierowca Punkty
1 Sebastian Vettel 43
1 Lewis Hamilton 43
3 Max Verstappen 25
4 Valtteri Bottas 23
5 Kimi Raikkonen 22
6 Daniel Ricciardo 12
7 Carlos Sainz Jnr 10
8 Felipe Massa 8
8 Sergio Perez 8
10 Kevin Magnussen 4
11 Daniil Kvyat 2
11 Esteban Ocon 2
13 Nico Hulkenberg 0
13 Romain Grosjean 0
13 Antonio Giovinazzi 0
13 Stoffel Vandoorne 0
13 Jolyon Palmer 0
13 Marcus Ericsson 0

Klasyfikacja konstruktorów

Zespół Punkty
1 Mercedes 66
2 Ferrari 65
3 Red Bull 37
4 Toro Rosso 12
5 Force India 10
6 Williams 8
7 Haas 4
8 Renault 0
8 Sauber 0
8 McLaren 0
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.