Top Ad unit 728 × 90

 

Formuła 1 jak galerianki, szuka nowych sponsorów

Formuła 1 zmieniła przed startem tego sezonu właścicieli. Liberty Media już powoli zaczyna wprowadzać zmiany. Jedną z nich było zezwolenie dla zespołów na publikację filmików z paddocku i pit lane w mediach społecznościowych. Takie małe kroczki sprawiają, że sport ten może być bliżej fanów i w końcu nadąża za rzeczywistością.

Kolejną ze zmian jest próba znalezienia sponsorów. Dlatego też podpisano umowę z agencją CAA (Creative Artists Agency). Będzie ona odpowiedzialna za globalną sprzedaż praw do marki. Wcześniej rządził niepodzielnie Bernie Ecclestone i to on pośredniczył w praktycznie wszystkich rozmowach dotyczących reklam, które możecie obecnie znaleźć na torach, czyli Rolex czy Heineken.

CAA ma pomóc rozwijać F1 na nowych rynkach i zwiększyć też portfolio swoich partnerów. Jednym z kierunków rozwoju ma być też digitalizacja. Już teraz mamy kanały na Facebooku, czy YouTubie gdzie po każdej sesji można znaleźć skróty z najciekawszymi wydarzeniami. Co ważne, CAA od lat reprezentują zespół Red Bulla, dzięki czemu mają już pewne doświadczenie i pojęcie o sporcie.

Mam nadzieję, że sponsorzy w końcu odnajdą drogę do F1. Nie wiem czy pamiętacie, ale moim zdaniem kiedyś było dużo więcej tanich przedmiotów, które fani mogli kojarzyć z swoim ulubionym zespołem, czy kierowcą i w łatwy sposób je kupić. W ostatnich latach zespoły były sponsorowane przez banki, czy drogie marki zegarków, które nie są jakimś łatwym celem dla młodych fanów.

Sport ten powinien być w pewien sposób postrzegany jako ekskluzywny, żeby zachować swoją wartość, ale z drugiej strony bez otwarcia się na nowych fanów szanse na przetrwanie są coraz mniejsze.

Na szczęście, może coś idzie w dobrym kierunku, ponieważ fanów o wieku pomiędzy 18, a 24 lat na tej stronie rok do roku przybyło o 10%. Pytanie, czy podobnie wygląda globalny trend? Miałbym pewne wątpliwości ;-)

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.