Webber na ulicach Londynu - segregator newsów F1 28.09.2016

Segregator newsów to skrót wiadomości, opinii ze świata Formuły 1.

W Polsce nie mamy co liczyć na taki marketingowy event jaki właśnie odbył się w Londynie. Z samego rana na ulicach można było zobaczyć Marka Webbera jeżdżącego Porsche 919 Hybrid z serii WEC w całej okazałości


Side-by-side: How Sepang has changed for 2016 (F1 Fanatic)
Na torze w Malezji kierowcy jeżdżą już od 1999 roku. Jak dziś pamiętam tam pierwszy wyścig i powrót Schumachera po wypadku na Silverstone. Tymczasem mamy rok 2016 i tor przeszedł kompletną modernizację. Mamy nowy asfalt, kilka inaczej wyprofilowanych zakrętów w tym odmieniony ostatni nawrót przed prostą startową. Szczegóły znajdziecie w linku na interaktywnych grafikach

Sauber plans to take drivers with funding (Autosport)
Zespół Sauber nie może się pochwalić dobrymi wynikami w tym sezonie. Pomimo tego, że korzystają z najnowszych jednostek Ferrari to nie są w stanie punktować od czasu do czasu jak przykładowo zespół Haas. Oznacza to, że nie dostaną pieniędzy z nagród na koniec sezonu. Już teraz więc ogłosili, że szukają kierowcy, który wspomoże ich w przyszłym sezonie finansowo.

Ricciardo learning from Verstappen’s technique (F1 Fanatic)
Daniel Ricciardo jednoznacznie stwierdził, że uczy się od swoich kolegów z zespołu w Formule 1. Każdy kierowca ma inną technikę i jeśli ma się dobrych zawodników w tym samym teamie jak Vettel, czy teraz Max to można "pożyczać" od nich pewne nawyki analizując telemetrię. Dlatego tak ważne jest posiadać doświadczonych kierowców.

W różnych wywiadach Button, czy Webber twierdzili, że na początku kariery kompletnie nie potrafili zmieniać ustawień w bolidzie. Opierali się tylko na swoich kolegach z zespołu, albo na zaleceniach zespołu. Wydawałoby się, że powinni znać takie podstawy skoro dostali się do Formuły 1.

F1 telemetry: The data race (F1i)
Na każdym okrążeniu bolid Formuły 1 zbiera 35mb danych z telemetrii. Oznacza to, że na koniec weekendu każdy zespół ma 30gb danych do analizy. W przykładowo GP2 mamy 40% mniej czujników i tym samym dużo mniej danych.

W niektórych bolidach mamy nawet 4 termowizyjne kamery skierowane na opony, które cały czas monitorują ich temperatury i zużycie.

Jak śledzić nasze wpisy na Facebooku

Segregator newsów to skrót wiadomości, opinii ze świata Formuły 1. Wybrane przeze mnie wiadomości z ostatnich dni, które pojawiły się na innych stronach w sieci. O ile znajdę czas, chciałbym taki post publikować codziennie. Jeśli sami znaleźliście coś ciekawego, wrzucajcie link i opis w komentarzu.