Top Ad unit 728 × 90

 

Recenzja gry F1 2016


Od kiedy Codemasters ma prawa do gier związanych z Formułą 1, co roku chociaż przez chwilę mam okazję weryfikować ich najnowsze wydania. Rok temu nie było nic nowego co mogłoby mnie zachęcić do zakupu. Brak trybu kariery, słabe AI komputerowych przeciwników i wiele błędów w samej grze. Zeszłoroczna edycja wprowadziła tylko ten produkt na nowe konsole, ale był to prototyp pozbawiony wielu elementów.

W tym roku jest zupełnie inaczej. Codemasters dodało kilka nowych opcji, które sprawiły, że świeżość wróciła do ich produktu po kilku latach posuchy. Moim zdaniem fani będą zadowoleni.

Głównym elementem który pojawił się w tegorocznej odsłonie to przebudowany od podstaw tryb kariery. Wybieramy swój wygląd, numer z pozostałych dostępnych, kask i wybieramy zespół w którym chcemy jeździć oraz naszego partnera.

Cały sezon to nie tylko ściganie i walka o punkty jak to często było do tej pory. Jest to chyba pierwsza odsłona w której warto jeździć w treningach. Zdobywamy punkty rozwoju, które potem możemy przeznaczyć na rozwój bolidu. Zespół stawia przed nami zadania, takie jak zaznajomienie się z torem (hamowanie w odpowiednich miejscach, uruchamianie DRS, pokonywanie odpowiednio zakrętów), dłuższy przejazd sprawdzający zachowanie opon (utrzymywanie zużycia opon na odpowiednim poziomie i jazda odpowiednim tempem), czy też przygotowanie do kwalifikacji.

Wszystkie nowe części w bolidach przechodzą na kolejny sezon i dzięki temu możemy teoretycznie wyciągnąć np Manor z końca stawki. Mamy na to 10 sezonów. Bolidy rozwijamy w 5 obszarach, między innymi aerodynamika, czy zużycie paliwa.

Dzięki temu już nie można omijać sesji treningowych tak szybko ponieważ później będziemy tracić kolejne setne sekundy na każdym okrążeniu. Inne zespoły, te prowadzone przez sztuczną inteligencję również się rozwijają.

W trybie Kariery Pro wszystkie asysty są wyłączone, a bolid możemy prowadzić tylko z kokpitu.

Bolid prowadzą się zupełnie inaczej niż rok temu. Wydają się cięższe i łatwiej stracić nad nimi panowanie. Dużo trudniej po straceniu przyczepności wrócić do dalszej jazdy ponieważ momentami aż rzuca tyłem. Szybkie zakręty, czy szykany już nie są takie proste.

Oczywiście te zmiany bardziej wpłyną na zawodników korzystających z kierownicy, a nie kontrolerów, czy klawiatury. Jak zawsze można włączyć kontrolę trakcji, ABS i inne asysty, ale przecież nie o to w Formule 1 chodzi.

Każda kolizja w tym roku została przemodelowana. Nawet minimalne uderzenie w barierę, czy oponenta wpływa na prowadzenie. Dużo łatwiej odpaść z wyścigu, co na pewno spodoba się hardcorowym fanom.

Komputerowi przeciwnicy też w końcu lepiej jeżdżą, bronią się przed atakami i nie jest już tak łatwo na wyższych poziomach trudności awansować z końca stawki w 1 zakręcie.

Gra ta jest nie tylko dla mocnych graczy, ale też dla początkujących. Dlatego też do wyboru jest aż 7 poziomów trudności, z czego każdy można pod siebie modyfikować. Co ciekawe moim zdaniem każdy poziom jest minimalnie trudniejszy niż rok temu.

W końcu jazda w deszczu nie jest tak łatwa jak wcześniej. Czyli mamy tu realne oddanie tego, że kierowcy prawie nigdy po mokrym torze nie jeżdżą...

W grze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa jak i jego wirtualna odmiana. Co fajne, bardzo dobrze oddają realia wyścigów, szczególnie jeśli pokonuje się 100% dystansu.

Z dodatków mamy jeszcze okrążenie formujące przed startem i manualny start z użyciem sprzęgła. Te małe zmiany sprawiają, że każdy fan powinien być zadowolony z kierunku w jakim w tym roku ta gra się rozwinęła.

W multiplayerze mamy wyścigi po 22 graczy i mistrzostwa online. Nie ma za to gry na podzielonym ekranie.

Jeśli chodzi o wygląd to dużych zmian w porównaniu do zeszłego roku nie ma. Menu mamy po polsku i cały interfejs gry, ale głosy inżyniera, czy inne występujące w grze nie zostały przetłumaczone.

Czego brakuje? Klasycznych bolidów i torów, nie ma trybu scenariuszy. Jak zawsze szkoda, że licencje nie pozwalają Codemasters na stworzenie gry w której zaczynamy od powiedzmy sezonu 2010 i w trakcie widzimy jak zmieniają się bolidy przepisy, tory itp...

Ja korzystam z wersji PC, grę można zakupić jeszcze na konsole Xbox One i PS4. Jak macie jakieś pytania piszcie w komentarzach. W przyszłym tygodniu może uda mi się nagrać filmik z samej gry to pojawi się post na stronie.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.